Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Friday, March 18, 2011

Penyu janji kebangkitan (Sinar Harian Online)


BEKAS juara, Terengganu menjanjikan kebangkitan luar biasa pada aksi kedua suku akhir saingan bola sepak Piala FA apabila menentang skuad Seladang, malam esok.

Tewas 2-3 kepada Perak di Ipoh Selasa lalu tidak menggusarkan pengendalinya, Irfan Bakti Abu Salim yang optimis mampu mara ke peringkat seterusnya.

“Peluang kami masih ada sekalipun kalah pada pertemuan pertama. Pemain membazirkan beberapa peluang keemasan dan kini kesempatan untuk mereka menebus kembali di Kuala Terengganu,” katanya.

Terengganu dijangka bermain berhabis-habisan untuk memadamkan defisit satu gol sambil menegaskan kelibat penyerang Perak, Akmal Rizal Rakhli dan Shahrul Nizam Mustafa perlu diawasi dengan lebih ketat.

“Ketika ini, pemain dalam mood terbaik dan kelincahan penyerang berbisa Perak, Akmal Rizal dan Shahrul Nizam tidak akan dibiarkan bergerak bebas,” katanya.

Khabar gembira buat pasukan Terengganu apabila kaptennya, Marzuki Yusof pulih daripada kecederaan dan dijangka memperkasakan pasukan pada pertemuan itu nanti.

Jika Terengganu melepasi halangan skuad kendalian Norizan Bakar, lawan yang menanti mereka pada separuh akhir adalah Kuala Lumpur atau Pahang.

Kali terakhir skuad Peteh Ganu Peteh mara ke perlawanan akhir adalah pada 2004 , namun tewas 3-0 kepada Perak.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...