Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, March 7, 2011

Pemain tempatan wajar contoh Safee (Harian Metro Online)

Oleh Azlan Muhammad Zain

MENTERI Belia dan Sukan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek menganggap penyerang kebangsaan, Mohd Safee Sali yang kini mewakili kelab Pelita Jaya di Indonesia boleh dianggap sebagai model yang harus dicontohi pemain bola sepak tempatan.

Menurutnya, penampilan Mohd Safee pada perlawanan pertama kelab yang beraksi di Liga Super Indonesia (ISL) itu adalah satu kebanggaan dan Malaysia sudah menunjukkan mampu mempunyai produk yang baik serta menjadi rebutan kelab luar negara.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai penampilan pertama bekas pemain Selangor itu di Indonesia serta jaringan tunggalnya yang membolehkan Pelita Jaya menewaskan Sriwijaya FC, kelmarin.

“Kita juga mesti fleksibel jika ada pemain mendapat tawaran bagus dari luar negara namun di samping itu pasukan tempatan juga perlu memikirkan cara untuk menyaingi apa yang ditawarkan bagi membolehkan liga tempatan juga mampu menarik pemain terbaik negara lain,” katanya.

Ahmad Shabery berkata. perkembangan seperti itu perlu dilihat dari skop luas bagi membolehkan sukan dilihat satu industri.

Sementara itu, mengenai perkembangan jaguh berbasikal negara Mohd Azizulhasni Awang, beliau berkata atlet yang berpangkalan di Melbourne, Australia itu kian pulih.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...