Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, March 31, 2011

PBNS harap Azraai buka lembaran baru (Berita Harian Online)

Oleh Mohd Amin Jalil
bhsukan@bharian.com.my
2011/03/31

PERSATUAN Bola Sepak Negeri Sembilan (PBNS) menaruh harapan tinggi terhadap pengendali baru skuad Negeri Sembilan, Mohd Azraai Khor Abdullah untuk memulihkan kembali maruah pasukan yang tercalar.

Menteri Besar merangkap Presiden PBNS, Datuk Seri Mohamad Hasan, berkata rekod cemerlang bekas jurulatih Kedah dan kebangsaan itu amat ditagih untuk meletakkan Negeri Sembilan pada kedudukan asal selaku pencabar terkuat Liga Super.

“Memang kita amat menaruh harapan tinggi kepada Mohd Azraai memulihkan reputasi Negeri Sembilan yang sedikit terjejas selepas mengalami beberapa kekalahan dalam siri perlawanan sebelum ini.

“Sebagai jurulatih berpengalaman serta mempunyai rekod cemerlang apabila memimpin Kedah menjuarai gelaran hatrik pada musim 2006-2007 dan 2007-2008, saya berharap beliau dapat membuktikan kemampuan dan kepakarannya untuk membantu Negeri Sembilan mencapai kemenangan sekali gus menjadi pasukan yang disegani,” katanya di Seremban semalam.

Mohd Azraai dipilih menggantikan Wan Jamak Wan Hassan dan mula membimbing skuad Hoben Jang Hoben, 22 Mac lalu untuk tempoh dua tahun, selepas pasukan juara Piala Malaysia musim 2009 itu mempamerkan persembahan hambar dalam siri perlawanan Liga-M termasuk gagal mempertahankan kejuaraan Piala FA.

Mohamad berkata, Negeri Sembilan sepatutnya kembali bangkit daripada persembahan yang kurang memberangsangkan kerana selain sudah memiliki barisan pemain yang berwibawa, kini pasukan itu dibimbing jurulatih berpengalaman dan memiliki rekod cemerlang dalam saingan liga peringkat domestik.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...