Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, March 17, 2011

PBNS beri amaran singkir pemain (Berita Harian Online)

Oleh Mohd Amin Jalil
bhsukan@bharian.com.my
2011/03/17

Presiden akan bubarkan pasukan Wan Jamak andai gagal bangkit

TINDAKAN keras, termasuk menyingkir pemain dan pegawai bakal diambil ke atas skuad Negeri Sembilan andai tiada 'perubahan baru dari segi pencapaian' sebaik saingan Liga Super bersambung 2 April ini.

Menteri Besar merangkap Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Sembilan (PBNS), Datuk Seri Mohamad Hasan yang jelas menyuarakan rasa kecewa prestasi barisan bimbingan Wan Jamak Wan Hassan membayangkan antara tindakan bakal diambil terhadap pasukan itu termasuk membubarkan skuad dan menukar jurulatih.

“Kita bayar gaji pemain mahal-mahal, ada sampai RM20,000, RM25,000, RM18,000 dan RM17,000 sebulan, tapi main cekak pinggang buat apa.

“Mereka bergaji tinggi tetapi tidak mempunyai kemahiran. Jika masih tidak berubah, saya akan bubarkan pasukan ini,” katanya di Seremban, semalam.

Menurut Mohamad, PBNS sudah mengeluarkan dua kali surat amaran kepada jurulatih dan pemain kali pertama ketika Negeri Sembilan tewas kepada Kuala Lumpur pada saingan Piala FA dan berikutnya selepas tewas kepada Selangor, Sabtu lalu, di Paroi.

“Mereka perlu menunjukkan persembahan terbaik bagi meletakkan kembali pasukan di landasan kemenangan jika tidak mahu disingkirkan dalam pasukan ini,” tegasnya yang mengesahkan PBNS sudah membuat beberapa perubahan kecil, termasuk menukar penolong pengurus, Faizal Zainal, mulai awal bulan ini selepas dia dikatakan kurang disenangi pemain namun tidak juga memberikan kesan positif.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...