Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, March 16, 2011

Mahali tak kisah lawan siapa sahaja (Harian Metro Online)

SKUAD Olimpik negara semakin berdebar menantikan undian pusingan kedua kelayakan Olimpik London 2012 pada 30 Mac ini namun bagi pemain pertahanan kental Mahali Jasuli, tidak kira pasukan mana yang bakal ditentang, mereka bersedia memberikan aksi terbaik untuk tidak menghampakan harapan menggunung peminat Malaysia.

Walaupun mengakui tugas yang bakal ditempuh selepas ini lebih mencabar berbanding ketika melepasi halangan awal ke atas Pakistan menerusi agregat 2-0, pemain berusia 22 tahun itu percaya misi untuk melangkah jauh dalam saingan merebut tiket ke London bukan sesuatu yang mustahil.

“Pusingan kedua kelayakan Olimpik memang sukar sebab Malaysia akan diundi bertemu dengan pasukan gergasi Asia seperti Korea Selatan, Jepun, Arab Saudi dan Australia. Tapi saya tidak terfikir memilih mana-mana pasukan menjadi lawan Malaysia selepas ini kerana bagi saya semua pasukan kuat.

“Tapi kami juga mempunyai pengalaman bertemu pasukan kuat seperti Jepun dan China pada Sukan Asia (Guangzhou) tahun lalu, jadi saya fikir kami juga sudah mengetahui sedikit sebanyak kekuatan mereka.

“Memang takut juga kalau tidak dapat memenuhi harapan peminat tapi kami akan berusaha memberikan aksi terbaik,” katanya selepas menjadi tamu kepada program Skim Latihan Pra-Kewartawanan (Pets) Harian Metro, semalam.

Mahali yang menjadi tonggak skuad kebangsaan ketika menjulang Piala Suzuki AFF Disember lalu berpendapat, cadangan jurulatih Ong Kim Swee supaya Persatuan Bola Sepak Malaysia menunda tiga perlawanan Harimau Muda A pada bulan Jun adalah wajar.

Ini kerana sebahagian besar pemain Harimau Muda A adalah tonggak skuad Olimpik dan jika mendapat pengecualian itu, mereka boleh membuat persiapan rapi sebelum mengharungi perlawanan pusingan kedua pada 19 dan 23 Jun depan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...