Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Friday, March 18, 2011

KL perlu dua gol ke separuh akhir (Berita Harian Online)

Oleh Sukhairi Abd Thani
sukhairi@bharian.com.my
2011/03/18

KUALA Lumpur memerlukan sekurang-kurangnya dua gol malam ini andai bercita-cita mahu meneruskan langkah ke separuh akhir Piala FA.

Itu disuarakan Ketua Jurulatih Kuala Lumpur, Razip Ismail yang mengharapkan kerjasama anak didiknya untuk memastikan pertemuan malam ini, mendatangkan hasil kepada pasukannya yang terpaksa mengharungi kedua-dua perlawanan di gelanggang lawan.

“Perlawanan kedua akan menentukannya. Kami ketinggalan dua gol (perlawanan pertama) tetapi boleh bernafas untuk kali kedua walaupun peluang nampak tipis. Jika mahu ke pusingan seterusnya, pemain perlu gandakan usaha dan bekerja lebih kuat.

“Walaupun bermain di Pahang untuk kedua-dua perlawanan, Kuala Lumpur tidak menghadapi kesan psikologi dan tidak tergugat di depan penyokong setia mereka,” kata Razip yang mengakui Kuala Lumpur perlu memperkukuhkan benteng pertahanan untuk perlawanan kedua itu.

Begitupun, Kuala Lumpur mungkin kehilangan pertahanan berusia 24 tahun, Mohd Farid Ramli yang masih belum sembuh daripada kecederaan dialami ketika menentang Johor FC dalam saingan Liga Super, minggu lalu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...