Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, March 17, 2011

Kim Swee kuntum senyuman (Berita Harian Online)

Oleh Syed Riduan Ahmad
smriduan@nstp.com.my
2011/03/17

Ong Kim Swee
Ong Kim Swee

FAM setuju tangguh tiga perlawanan Liga Super sepanjang Jun

WAJAH Ong Kim Swee kembali memancar, semalam selepas menerima perkhabaran baik daripada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

Ketua jurulatih skuad Harimau Muda itu berjaya dalam ‘perjuangan’ apabila badan induk bersetuju menangguhkan tiga perlawanan Liga Super sepanjang Jun membolehkan dia memantapkan barisan padu menghadapi pusingan kedua kelayakan Olimpik pada tempoh berkenaan.

“Saya mengucapkan terima kasih kepada FAM kerana menunaikan permintaan kami untuk penangguhan ini,” kata Kim Swee semalam. “Kini kami boleh mula membuat persiapan lebih rapi untuk pusingan kedua.”

Keputusan penangguhan itu diumumkan pengerusi Jawatankuasa Pertandingan Tempatan (JKPT), Datuk Hamidin Mohd Amin selepas mesyuarat ketujuh sesi 2011. “Kami menerima permohonan Harimau Muda A untuk menangguhkan tiga perlawanan pada 14, 17 dan 21 Jun,” kata Hamidin.

Kini Kim Swee hanya perlu menunggu keputusan undian pusingan kedua kelayakan Olimpik pada 30 Mac nanti untuk mengetahui siapa lawan dari kelompok 13 pasukan terbaik Asia yang menanti mereka sebelum merangka siri perlawanan persahabatan antarabangsa.

“Cuma untuk perlawanan persahabatan antarabangsa, saya perlu mengetahui siapa lawan negara nanti bagi memastikan pemain-pemain kita mendapat pendedahan sewajarnya mengenai corak permainan mereka."
Hamidin berkata selepas meneliti jadual, jawatankuasa bersetuju menunda tiga perlawanan terbabit kepada satu tarikh yang akan diputuskan selepas keputusan undian perlawanan skuad Olimpik pada 30 Mac nanti.

“Penangguhan ini tidak akan mengganggu perlawanan Liga Super lain yang turut membabitkan beberapa pemain kebangsaan dari negeri lain, antaranya Khairul Fahmi Che Mat (Kelantan), Ahmad Fakri Saarani (Negeri Sembilan) dan dua tiga pemain lagi.”

Pada mesyuarat semalam, JKPT turut membincangkan mengenai status perlawanan Liga Super antara Sabah dan Harimau Muda A di Stadium Likas Sabtu lalu. Perlawanan ini akan diadakan semula pada satu tarikh baru yang akan diumumkan nanti dengan tuan rumah perlu menanggung kos penerbangan dan tempat tinggal pasukan pelawat.

Sementara, Hamidin turut memberi peringatan kepada pengurusan pasukan kelab dan negeri untuk mengemaskinikan potongan Kumpulan Wang Simpanan Kerja serta Socso pemain sebelum pemantauan mengejut diadakan pegawai JKPT dalam masa terdekat.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...