Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, March 2, 2011

Kelantan tidak lepas cengkaman liga (Utusan Malaysia Online)


Pemain Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha (kiri) diasak pemain pertahanan Negeri Sembilan, Mohd. Shukor Adan pada perlawanan bola sepak Liga Super di Stadium Sultan Muhammed IV, Kota Bharu, malam tadi. Kelantan menang 3-0. - UTUSAN/Rosni Masri


KOTA BHARU - Juara Piala Malaysia musim lalu, Kelantan terus menguatkan cengkaman sebagai peneraju Liga Super 2011 dengan mengukir kemenangan selesa ke atas Negeri Sembilan 3-0 di Stadium Sultan Muhammed IV, Kota Bharu, semalam.

Gol tuan rumah dijaringkan dua penyerang skuad negara, S. Chanturu pada minit ke-47 disusuli dengan rembatan kencang Norshahrul Idlan Talaha pada minit ke-74.

Selepas berbalas umpanan dengan Khalid Jamlus, Norshahrul menambah koleksi gol peribadinya pada minit ke-80 melalui bola voli yang memukau penjaga gol pelawat, Mohd. Farizal Marlias.

Wira Merah bagaimanapun terpaksa membayar harga yang tinggi dengan kemenagan tersebut apabila Chanturu dan Mohd. Ramzul Zahini masing-masing terpaksa dikeluarkan pada minit ke-60 dan 63.

Sementara itu, Perak terselamat dengan gol penyamaan Mohd. Noor Hazrul Mustafa pada minit ke-85 untuk menghampakan Harimau Muda A yang mendahului menerusi Wan Zack Haikal Wan Noor pada minit ke-11.

Satu mata yang dikongsi dengan skuad bawah 22 tahun negara di Stadium Perak, Ipoh itu bagaimanapun menjadikan skuad Seladang kekurangan dua mata untuk menghambat Kelantan dari tempat kedua liga.

Terengganu pula melonjak mengekori Perak di tangga ketiga setelah menumpaskan Johor FC 3-0 di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu hasil jaringan Abdul Hadi Yahya (7), Ismail Faruqi (12) dan Ashari Samsudin (77).

Abdul Hadi merembat masuk hasil hantaran jauh Ismail Faruqi sebelum rakannya itu menyempurnakan sepakan bebas sejauh 40 meter diikuti rembatan kencang Ashari ke penjuru gol kelab dari selatan itu.

Dengan menumpaskan Kedah 2-0 di Stadium Shah Alam, juara bertahan Liga Super, Selangor turut melonjak ke tangga keempat sambil diekori Felda United yang menundukkan T-Team 2-0 di Stadium Petaling Jaya.

Terengganu, Selangor dan Felda United masing-masing terikat 11 mata tetapi kelebihan jaringan jelas menyebelahi Sang Penyu dengan 11 gol berbalas enam yang dibolosi.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...