Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, March 7, 2011

Devan hambur pujian untuk Safee (Sinar Harian Online)



PRESTASI cemerlang dipamerkan penjaring terbanyak Piala AFF Suzuki 2010, Safee Sali dalam Liga Super Indonesia (ISL) mendapat pujian bekas jurulatihnya, K Devan.

Pada debut pertamanya menentang Sriwijaya FC itu, Safee menggembirakan penyokong Pelita Jaya FC setelah melepaskan sepakan kencang dari luar kotak penalti sekali gus memastikan tiga mata penuh untuk pasukannya.

Devan ketika dihubungi Sinar Harian berharap Safee meneruskan momentum dalam permainan sambil menghamburkan kata-kata manis buat penyerang kebangsaan itu.

“Saya yakin keupayaan Safee untuk berjaya di sana (ISL). Dia pemain yang mempunyai kualiti dan penyerang terbaik pernah dimiliki Selangor.

“Semalam (kelmarin), Safee membuktikan dia patut mendapat penghormatan setelah menjaringkan gol kemenangan pasu-kan Pelita Jaya FC,” katanya.

Devan berkata, Safee adalah penyerang tulen dan berkebolehan menghasilkan jaringan menerusi tandukan serta memiliki kekuatan pada kedua-dua belah kakinya.

Menurutnya, pemain kelahiran Kajang itu mampu melepaskan sepakan leret yang kuat untuk menghasilkan jaringan jika tidak diawasi pertahanan lawan.

Difahamkan, Safee diumumkan sebagai pemain terbaik perlawanan itu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...