Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Friday, March 4, 2011

Belum serasi (Sinar Harian Online)


PENYERANG skuad Olimpik negara, Ahmad Shakir Md Ali menafikan gandingannya bersama Ahmad Fakri Saarani kurang menyerlah sewaktu Malaysia membenam Pakistan 2-0 pada perlawanan pusingan pertama kelayakan Olimpik 2012 di Stadium Shah Alam, minggu lalu.

Pada perlawanan itu, mereka gagal meledakkan sebarang gol sebaliknya jaringan pasukan negara dihasilkan menerusi pemain posisi tengah iaitu Wan Zaharulnizam Zakaria dan Mohd Irfan Fazail pada setiap babak permainan.

Menurut Shakir ketika dihubungi Sinar Harian, itu adalah aksi pertamanya bergandingan dengan Fakri dan memerlukan masa untuk membentuk keserasian dalam pasukan.

“Saya memberikan aksi terbaik sewaktu menentang pasukan Pakistan dan pertama kali digandingkan bersama Fakri dalam skuad Olimpik.

“Cuma, kami memerlukan sedikit masa menyesuaikan diri untuk membentuk kombinasi persefahaman yang mantap,” katanya.

Difahamkan, penyerang asal Jitra, Kedah itu baru pulih daripada kecederaan pergelangan kaki sewaktu mewakili pasukannya bertemu Kelantan dalam saingan Piala Malaysia, tahun lalu.

Mengulas mengenai peluang menebus kehampaan menjaringkan gol jika diturunkan jurulatih, Ong Kim Swee pada aksi kedua di Lahore, 9 Mac ini, Shakir berkata, terpulang kepada taktikal panel kejurulatihan menentukannya.

“Segala-galanya terpulang kepada taktikal jurulatih. Jika diturunkan pada pertemuan itu (menentang Pakistan), saya tekad menebus kedukaan dan berjanji bermain habis-habisan,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...