Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, March 17, 2011

Azizan perhalusi tindakan (Harian Metro Online)

“SETAKAT ini keputusan memecat pengurus pasukan bukanlah satu kemestian. Kita perlu pertimbang dan kaji semua cadangan termasuk daripada penyokong.”

Begitu kata Presiden Persatuan Bola Sepak Kedah (KFA), Datuk Seri Azizan Abdul Razak mengenai desakan penyokong pasukan Kedah yang mahu Datuk Khazali Din dipecat sebagai pengurus berikutan prestasi hambar skuad Hijau Kuning dalam Liga Super.

Azizan yang juga Menteri Besar berkata, KFA akan mengadakan mesyuarat untuk mengkaji dan mempertimbangkan cadangan semua pihak untuk memantapkan pasukan termasuk keperluan menggugurkan Khazali.

“Kita nak buat keputusan yang adil untuk semua pihak. Semua ini perlu diperhalusi kerana kita tidak mahu nanti keputusan yang dibuat itu salah. Lagipun, dia (Khazali) sebelum ini pun sudah menyatakan hasrat untuk meletak jawatan.

“Saya minta semua pihak beri sedikit masa kepada KFA untuk memperbaiki kelemahan pasukan,” katanya selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco, di Alor Setar, semalam.

Harian Metro, Jumaat lalu melaporkan kenyataan Khazali yang berhasrat meletak jawatan selepas Kedah tewas 0-1 kepada Felda United pada pusingan kedua Piala FA, 4 Mac lalu sekali gus tersingkir daripada saingan itu.

Bagaimanapun, hasrat Khazali itu ditolak KFA.

Sementara itu, dalam perkembangan lain, Azizan berkata, kerajaan negeri bersetuju mengurniakan tanah seluas dua hektar di Pokok Sena, Alor Setar kepada lima pemain negeri ini kerana mengharumkan nama negara apabila berjaya membawa pulang Piala Suzuki AFF 2010, Disember lalu.

Katanya, lima pemain yang menerima imbuhan tanah kira-kira 0.4 hektar seorang itu ialah pemain sayap, Mohd Khyril Muhymeen Zambri; pemain pertahanan, Khairul Helmi Johari dan Mohd Sabre Mat Abu serta pemain tengah, Mohammad Faizal Abu Bakar, dan pemain kelahiran Perlis, Amar Rohidan yang kini menyertai Kedah bagi saingan Liga Super musim ini.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...