Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, February 8, 2011

Torres pasti bangkit (Metro Online)

LONDON: Carlo Ancelotti yakin Fernando Torres (gambar) akan segera bangkit membuktikan nilai pembelian �50 juta (RM245.1 juta) ke atasnya berbaloi sekali gus menutup kekalahan memalukan pada perlawanan pertama bersama Chelsea yang menyaksikan kelab barunya tewas 0-1 kepada kelab lama, Liverpool.

Torres bagaikan tidak dapat melakukan apa-apa ketika Liverpool meraikan detik manis membalas dendam terhadap bekas idola mereka, hanya tujuh hari selepas perpindahan kontroversi di Britain, dari Anfield ke Stamford Bridge.


Ironinya, peminat Liverpool bersorak keriangan ketika penyerang Sepanyol itu dikeluarkan pada minit ke-66 dengan Torres pasti tidak menyangka penampilan pertamanya begitu buruk.

Torres gagal mencipta gandingan serasi bersama Didier Drogba sejak awal terutamanya ketika dia gagal merembat tepat ke gawang Liverpool yang dikawal Pepe Reina, hingga diejek peminat pada minit kedua sekali gus meneruskan aksi hambar hampir musim ini bersama Liverpool.


Setakat ini, Ancelotti tetap berkeras menyatakan Torres mempamer aksi melebihi jangkaannya selepas hanya tiga hari berlatih dan pengurus Chelsea itu yakin penyerang Sepanyol itu akan bangkit selepas berjaya menyesuaikan diri dengan persekitaran.


“Torres melakukan tugas dengan baik tapi kami berdepan kesukaran mencari ruang kosong kerana Liverpool bertahan dengan cemerlang. Mereka meletakkan tiga pertahanan di tengah dan kami langsung tidak dapat menyerang mereka,” kata Ancelotti.

“Fernando cuba melakukan sesuatu, dia bergerak dengan baik dan sudah melaksanakan tugas dengan amat baik.


“Saya mengeluarkannya kerana minggu ini amat sibuk. Saya tidak fikir tindakan menurunkannya sebagai kesebelasan utama satu kesilapan.” - AFP

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...