Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, February 8, 2011

Tekad pamer aksi terbaik (Metro Online)

LISBON: Penyerang sensasi Argentina, Lionel Messi serta kapten Portugal, Cristiano Ronaldo menjadi tumpuan utama dan meneruskan permusuhan mereka di saingan Liga Sepanyol pada perlawanan persahabatan di Switzerland, esok.

Messi yang baru dinobat pemain terbaik dunia mempamerkan aksi cemerlang bersama pendahulu liga, Barcelona dengan meledakkan 24 gol manakala Ronaldo yang terus gah dengan reputasi pemain termahal dunia, beraksi bersama Real Madrid.


“Bagi saya, ia bukan soal pertembungan antara Ronaldo dan Messi tapi lebih kepada Portugal menentang Argentina. Pertembungan individu demi keseronokan peminat,” kata jurulatih Portugal, Paulo Bento.

“Kami perlu mempamerkan aksi terbaik dengan menggunakan khidmat Ronaldo serta rakan-rakannya,” katanya.


Bento yang mengambil alih tugas sebagai jurulatih September lalu selepas Carlos Queiroz dipecat diharap mampu membantu Portugal mengharungi pusingan kelayakan Euro 2012 selepas mereka mempamerkan aksi mengecewakan pada awal saingan.


Aksi menarik ketika membelasah juara Piala Dunia, Sepanyol, 4-0, November lalu, menyaksikan Bento menerapkan corak permainan menyerang berbanding Queiroz.

Pemilihan pemain sayap, Ricardo Quaresma untuk diturunkan pada perlawanan persahabatan esok, Bento memberi isyarat mahu Portugal meneruskan rentak cemerlang pada aksi antarabangsa.


“Kami mahu menang dan beraksi sebaik mungkin. Ia perlawanan penting untuk pusingan kelayakan menentang Norway, Jun ini,” katanya.

Perlawanan itu juga penting bagi Argentina dengan jurulatihnya, Sergio Batista menggunakan kesempatan untuk mencuba beberapa pemain menjelang saingan Copa America di tempat sendiri, Julai ini.


Batista berkata, Carloz Tevez dan Sergio Aguero serta dua pemain pertahanan, Gabriel Heinze serta Martin Demichelis tidak dipanggil bukan kerana dihukum.


Batista dijangka memberi peluang kepada penyerang kelab Velez Sarsfield, Juan Manuel Martinez untuk penampilan pertama di pentas antarabangsa.


Beliau yang mengambil alih tugas itu daripada Diego Maradona selepas tamat kempen Piala Dunia lalu, dijangka menggunakan khidmat Messi pada bahagian serangan untuk bergandingan dengan pemain perancang, Javier Pastore. - Reuters

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...