Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, February 9, 2011

Setaraf bintang filem (Metro Online)

pix_middle

NICKLAS Bendtner (gambar) mendakwa pemain bola sepak berhak mendapat gaji lumayan kerana kemasyhuran itu terlalu mahal harganya.

Penyerang Arsenal itu berpisah dengan tunangnya dari Denmark, Caroline Luel-Brockdorf hanya tujuh minggu selepas tunangnya itu melahirkan cahaya mata sulung.


Ia menyebabkan Bendtner, yang menerima gaji STG50,000 (RM245,000) seminggu menjadi tumpuan ramai di Denmark menjelang perlawanan persahabatan mereka menentang England di Copenhagen hari ini.

Bendtner berkata pemain bola sepak masa kini patut dibandingkan dengan bintang filem apabila berbicara mengenai gaji kerana kedua-duanya berada dalam perniagaan hiburan.


Bintang Piala Dunia Denmark itu berkata: "Saya berada dalam perniagaan bola sepak dan di peringkat tertinggi, kerana Arsenal mempamerkan bola sepak kelas pertama yang menghiburkan. Jadi adalah salah membandingkan gaji saya dengan ahli perniagaan, sebaliknya bandingkan dengan aktor filem.


"Saya pasti berbohong, jika saya berkata saya tidak menikmati wang yang saya raih dalam bola sepak. Saya fikir kami menghabiskan banyak masa, tenaga dan tumpuan terhadap karier bola sepak kami, kerana apabila kami tidak berlatih atau bermain, kami masih hidup untuk bola sepak.

"Adalah tidak salah bertanya sama ada pemain memang berhak untuk mendapat wang yang banyak dan bertanya sama ada kami menerima terlalu banyak.


"Saya percaya kami perlu berbaloi dengan gaji kami kerana itulah mekanisma kemasyarakatan. Selagi saya bekerja keras sedaya mungkin, saya percaya saya berbaloi dengan apa yang saya dapat.

"Ada harga juga yang perlu dibayar bagi kami pemain, dan secara peribadi, saya fikir harga yang besar perlu dibayar dengan badan saya, masa saya dan tiadanya privasi apabila saya keluar dan dikelilingi orang lain.


"Jangan silap faham, saya tidak merungut mengenainya. Ia satu kebiasaan bagi seorang pemain bola sepak profesional, tapi pastinya ada harga yang perlu dibayar, sebagai contoh, anda tidak boleh keluar sewenang-wenangnya makan di sebuah restoran dengan teman wanita anda tanpa ada orang yang mengejar anda."

Bendtner enggan menceritakan mengenai kegagalan cintanya dan berkata: "Saya tidak pernah memberi ulasan mengenai desas-desus di majalah mengenai kehidupan peribadi saya. Pastinya saya tidak bercadang melakukannya, sekarang."

Bendtner sudah kehilangan tempatnya dalam kesebelasan utama di Arsenal dan mengakui kecuali dia lebih kerap bermain, dia terpaksa mempertimbangkan mengenai masa depannya pada musim panas ini.


"Saya gembira untuk menjadi seorang pemain Arsenal, tapi pastinya saya perlu bermain lebih banyak perlawanan. Saya sudah cukup bagus untuk berada dalam kesebelasan utama.


"Saya akan bermain musim ini hingga ke penghujungnya dan kemudian membuat keputusan pada musim panas. Jika saya masih gembira maka saya akan kekal, sebaliknya kita perlu lihat apa yang akan berlaku."

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...