Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, February 1, 2011

PKNS kecewakan Sime Darby FC (Berita Harian Online)

Oleh Ahmad Fiesal Othman dan Faridzwan Abdul Ghafar
bhsukan@bharian.com.my
2011/02/01

PENAMPILAN sulung pendatang baru Liga Perdana, Sime Darby FC berakhir dengan kekecewaan apabila dihampakan PKNS 1-0 pada tirai pembukaan musim baru di Stadium MBPJ, Kelana Jaya semalam.

Sime Darby, yang muncul juara Piala FAM dengan rekod sempurna musim lalu, mendapati saingan pada peringkat ini setakuk lebih tinggi apabila lawan mereka, PKNS yang terlepas untuk dinaikkan ke Liga Super mendominasi saingan.

Sebaik wisel dibunyikan, PKNS terus melancar serangan menerusi dua gandingan penyerang mereka, Irmee Mat dan Mohammad Zamri Hassan yang beberapa kali mencemaskan lawan tetapi hampa termasuk gol yang dibatalkan kerana ofsaid dan rembatan Mohd Fauzan Dzulkifli yang terkena palang.

Terdesak untuk menyaingi PKNS, jurulatih Sime Darby, Ismail Zakaria membuat dua pertukaran pada babak kedua, memasukkan Abd Muiz Abd Khalid dan Mohd Saiful Mustaffa tetapi turut gagal membuahkan hasil hinggalah Irmee menghukum kesilapan mereka pada minit ke-76.

Di Stadium Batu Kawan, Sarawak memulakan kempen Liga Perdana 2011 dengan kemenangan memberangsangkan apabila mengaibkan tuan rumah Pulau Pinang 4-0, petang semalam.

Gol pelawat dijaringkan Wong Sai Kong hasil hantaran lintang Mohammad Shaiful Sabtu pada minit ke-32 sebelum Bobby Gonzales memanfaatkan peluang hasil gerakan kapten, Zamri Morshidi, empat minit kemudian.

Aksi pada babak kedua terus dikuasai Sarawak apabila Zamri melengkapkan kemenangan dengan sepakan penalti pada minit ke-86 sebelum gol kedua peribadi hasil sepakan percuma pada minit terakhir permainan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...