Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, February 2, 2011

Menang besar (Utusan Malaysia Online)


PEMAIN Pulau Pinang, K. Kuyilan (kanan) dan Mohammad Idzwan Salim cuba menyekat gerakan pemain Sarawak dalam perlawanan Liga Perdana di Stadium Negeri Batu Kawan, semalam.


KUALA LUMPUR - Sarawak melaungkan amaran kepada pencabar mereka dalam saingan Liga Perdana apabila membelasah Pulau Pinang 4-0 dalam aksi pertama di Stadium Batu Kawan, semalam.

Bagaimanapun, skuad bimbingan Mohamad Zaki Shaikh Ahmad terpaksa menunggu sehingga minit ke-32 menerusi sepakan padu pemain veteran, Wong Sai Kong yang menerima hantaran lintang cantik Mohamad Syaiful Sabtu dari sebelah kiri.

Empat minit kemudian, Bobby Gonzales memanfaatkan bola muntah di depan gawang Pulau Pinang selepas penjaga gol tuan rumah, Megat Amir Faisal Ibarahim menepis percubaan Zamri Morshidi, sebelum bekas penyerang Sabah itu menolak bola masuk ke dalam gawang Pulau Pinang.

Kedudukan kekal 2-0 pada separuh masa pertama sebelum penjaring terbanyak Sarawak musim lalu, Zamri menambah gol ketiga hasil sepakan penalti apabila pertahanan Pulau Pinang, R. Parameswaren dipersalahkan ekoran mengasari Sai Kong.

Mazwandi Zakaria melengkapkan hari malang buat anak-anak buah Richard Scully dengan jaringan keempat menerusi sepakan percuma yang dilakukan oleh Mazwandi Zakaria pada minit ke-90.

Di Stadium JCorp, Johor yang beraksi di hadapan 500 penyokong gagal mengambil kesempatan bermain di tempat sendiri, apabila seri 1-1 dengan Pos Malaysia dalam perlawanan yang dikuasai sebahagian besar oleh pasukan pelawat.

Sepakan kencang G.Puvaneswaran di dalam kotak penalti meletakkan Pos Malaysia mendahului pada minit ke-35, sebelum disamakan oleh Jasazrin Jamaluddin di minit ke-52.

Bekas penyerang Negeri Sembilan, Norizam Salaman terlepas peluang memberikan kemenangan kepada Johor, apabila gagal menyempurnakan sepakan penalti pada minit ke-33.

USM FC pula cemerlang dengan menewaskan Polis 1-0 hasil jaringan tunggal Mohd.Afzan Zainal Abidin pada minit ke-10 melalui gerakan yang diaturkan oleh Mohd.Failee Mohamad Ghazli di Stadium Olahraga USM.

PKNS juga menang tipis 1-0 ke atas pendatang baru, Sime Darby di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ), selepas Irme Mat menghadiahkan gol berharga pada minit ke-75.

ATM mudah menewaskan Majlis Perbandaran Muar (MP Muar) 3-0 di Stadium Selayang.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...