Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, February 7, 2011

Ferguson luah rasa kecewa (Kosmo Online)



REAKSI Rooney selepas United tewas 1-2 kepada Wolves awal pagi semalam.


WOLVERHAMPTON – Pengurus Manchester United, Alex Ferguson (gambar) ternyata kecewa apabila skuad kendaliannya tewas mengejut di tangan Wolverhamton Wanderers awal pagi semalam.

Pada aksi Liga Perdana England yang berlangsung di Stadium Molineux itu, United pulang dengan tangan kosong apabila tewas 1-2.

Kekalahan tersebut sekali gus meng- akhiri rekod tanpa kalah skuad The Red Devils dalam saingan liga musim ini.

Sebelum ini, anak-anak buah Ferguson ternyata unggul dengan merekodkan 15 kemenangan dan sembilan kali seri.

“Kami memang sangat kecewa. Itu tidak boleh dinafikan lagi,” kata Fergu- son.

“Namun, pemain-pemain sudah boleh berbangga dengan pencapaian yang dilakar mereka selepas berjaya mengekalkan rekod tanpa kalah untuk tempoh jangka masa yang panjang. Ia bukan mudah.

Sekalipun saingan liga akan berhenti seketika bagi memberi laluan terhadap perlawanan persahabatan antarabangsa pada pertengahan minggu ini, Ferguson tetap percaya anak-anak buahnya akan bangkit pada pertemuan menentang Manchester City di Old Trafford, Sabtu ini.

“Ia merupakan satu perlawanan yang terbaik buat para pemain saya untuk menebus semula kekecewaan yang dialami hari ini (awal pagi semalam).

“Malangnya, ada pemain- pemain akan pulang beraksi bersama skuad kebangsaan masing-masing untuk menghadapi perlawanan persahabatan antarabangsa. Namun, ia tidak boleh dijadikan alasan, sebaliknya kami perlu bekerja keras.

“Kami memiliki ramai pemain yang tidak pada perlawanan persahabatan itu dan sudah pasti mereka akan turun beraksi pada perte- muan menentang City nanti.

“Saya akan beri pengecualian terhadap pemain-pemain yang mempunyai tugas antarabangsa,” jelas Fergu- son.

Pada aksi semalam, pemain sayap Portugal, Nani meletakkan United di depan apabila membuka tirai jaringan seawal minit ketiga sebelum George Elokobi menyamakan kedudukan buat Wolverhampton tujuh minit kemudian.

Nasib malang skuad The Red Devils hadir selepas Kevin Doyle meledak gol kemenangan Wolves pada minit ke-40.

Sebelum itu, Nani terlebih dahulu membuka tirai jaringan United seawal minit ketiga sebelum penyerang Wolves, George Elokobi menyamakan kedudukan pada minit ke-10.

Sekalipun tewas, anak-anak buah Ferguson masih kekal selaku pendahulu liga apabila mengumpul 54 mata, empat mata meninggalkan Arsenal yang menduduki tangga kedua. – AFP

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...