Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, February 21, 2011

Ferguson dakwa anak buah tak peka (Harian Metro Online)

MANCHESTER: Sir Alex Ferguson mendakwa pemain Manchester United tidak memahami betapa pentingnya memenangi Piala FA selepas pasukan juara 11 kali itu bergelut untuk mara ke pusingan keenam mengatasi lawannya, semalam.

Pendahulu Liga Perdana itu terpaksa berhempas pulas menewaskan pasukan dari liga kelima bola sepak Inggeris, Crawley Town 1-0 di Old Trafford untuk menempah tiket ke suku akhir semalam.

Kemenangan United itu terpaksa dibayar dengan harga mahal selepas Anderson, Rafael da Silva dan Fabio da Silva mengalami kecederaan dan mungkin tidak dapat beraksi bagi perlawanan Liga Juara-Juara menentang Marseille di gelanggang lawan.

Ferguson memberi mesej jelas mengenai aksi hambar anak buahnya.

Walaupun pemain utama seperti Edwin van der Sar, Patrice Evra, Nemanja Vidic dan Dimitar Berbatov direhatkan namun pemain seperti Bebe, Michael Carrick dan Gabriel Obertan gagal menyerlah.

“Ada pemain yang diberi peluang beraksi tidak menggunakannya sebaik mungkin. “Pada babak kedua kami gagal bersaing. Ia mengecewakan. Kami mungkin mempunyai pemain yang tidak memahami pentingnya Piala FA. Ini pengajaran terbaik buat mereka,” kata Ferguson.

Anderson mengalami kecederaan hamstring manakala Rafael dan Fabio da Silva turut berdepan masalah kecederaan.

Ferguson berkata, beliau akan menilai tahap kecergasan pemain terbabit sebelum membuat keputusan untuk menyenaraikan skuad ke Perancis pertengahan minggu ini. - AFP

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...