Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Sunday, February 6, 2011

Fakri tekad buru semula tempat dalam Harimau Malaya (Berita Harian Online)

Oleh Syed Riduan Ahmad
smriduan@nstp.com.my
2011/02/06

 Ahmad Fakri (dua dari kanan)   berlatih bersama rakan sepasukan  pada sesi latihan skuad kebangsaan, kelmarin.
Ahmad Fakri (dua dari kanan) berlatih bersama rakan sepasukan pada sesi latihan skuad kebangsaan, kelmarin.
Selepas kecewa terlepas aksi Piala AFF tahun lalu gara-gara kecederaan

KECEWA terlepas peluang menyarung jersi kebangsaan ketika rakan sepasukan lain menjulang Piala AFF Suzuki hujung tahun lalu, Ahmad Fakri Saarani bertekad mahu memburu semula tempat dalam skuad Harimau Malaya selepas pulih sepenuhnya daripada kecederaan.
“Memang kecewa tidak dapat meneruskan aksi ke Piala AFF Suzuki selepas mengalami kecederaan ketika perlawanan peringkat kumpulan di Sukan Asia Guangzhou tahun lalu,” kata Fakri yang dipanggil semula jurulatih K Rajagobal dalam latihan skuad kebangsaan sejak Rabu lalu.
“Mungkin bukan rezeki saya bersama skuad kebangsaan ketika itu, tetapi ia tidak bermakna peluang tertutup sepenuhnya. Masih banyak kejohanan besar menanti skuad negara, mungkin rezeki saya pada kejayaan lebih besar.”

Skuad kendalian Rajagobal mula berlatih di Wisma FAM Kelana Jaya sebagai persiapan menghadapi skuad kebangsaan Hong Kong dalam perlawanan persahabatan di Stadium Shah Alam Rabu ini.

Seramai 24 pemain dipanggil dengan sebahagian besar adalah pemain skuad Piala AFF Suzuki.

“Saya akan memberikan persembahan terbaik sepanjang sesi latihan, tidak timbul soal terpilih atau tidak dalam kesebelasan utama. Bagi saya, matlamat utama adalah kemenangan skuad negara,” kata Fakri yang mewakili Negeri Sembilan dalam saingan Liga Malaysia musim ini.
Bekas pemain Perlis tahun lalu turut berharap kehadirannya mampu membantu bahagian serangan lebih berbisa, bersama-sama Mohd Safee Sali dan Norshahrul Idlan Talaha.

Selain Fakri, Rajagobal turut menyenaraikan G Mahathevan, S Chanturu, Shahrizal Saad, Mohd Aidil Zafuan Abdul Razak dan penjaga gol, Mohd Farizal Marlias bagi memperkuat skuadnya yang dikumpulkan pertama kali tahun ini.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...