Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Sunday, February 6, 2011

Chelsea berahsia jumpa Liverpool (Kosmo Online)

LONDON - Pengurus Chelsea, Carlo Ancelotti masih belum memutuskan untuk menurunkan Fernando Torres pada pertemuan menentang Liverpool dalam saingan Liga Perdana England malam ini.

Sebelum ini, Ancelotti mengesahkan bahawa Torres yang dibeli dengan harga £50 juta (RM246.5 juta) akan diturunkan pada aksi di Stamford Bridge itu.

"Fernando dalam keadaan baik," kata Ancelotti.

"Dia boleh bermain menentang Liverpool tetapi saya tidak pasti sama ada menurunkannya dalam kesebelasan pemain atau meletakkannya di bangku simpanan.

"Semuanya terpulang kepada saya dan saya akan memutuskannya beberapa jam sebelum perlawanan esok (malam ini)."

Jika Torres diturunkan dalam kesebelasan utama, Ancelotti sudah pasti akan mengubah corak taktikalnya.

Ketika menentang Sunderland sebelum ini, Didier Drogba bergandingan bersama Salomon Kalou manakala Nicolas Anelka berada di belakang kedua-dua penyerang itu.

"Dia (Torres) bukan pemain sayap, dia seorang penyerang. Kami harus mengenalpasti posisi yang sesuai untuk menggandingkan kesemua pemain di posisi serangan.

"Semua orang tahu dia penyerang yang hebat, jadi saya masih ada masa untuk memikirkan strategi bagi menghadapi Liverpool," kata Ancelotti.

Satu lagi keputusan juga perlu dibuat Ancelotti mengenai situasi pemain pertahanan baru Chelsea, David Luiz yang dijangka tidak sempat tiba di London hari ini selepas dia pulang semula ke Portugal bagi menyelesaikan isu permit kerja dan visanya.

Dengan krisis kecederaan melanda Chelsea setelah Alex menjalani pembedahan lutut, Yury Zhirkov (betis) dan Yossi Benayoun (buku lali), Ancelotti mungkin akan menggunakan Luiz sebagai pemain perancang.

Pemain berharga £25 juta (RM123 juta) dari Benfica itu berkebolehan bermain di mana-mana posisi, namun Ancelotti percaya dia boleh menggunakan bakat Luiz sebagai perancang yang lebih banyak bertahan.

Situasi itu sekali gus menyaksikan tempat John Mikel Obi dan Ramires kini dalam keadaan bahaya. - Agensi

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...