Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, January 20, 2011

Zaquan tak sabar bantu Negeri Sembilan (Harian Metro Online)

Oleh Mohd Amin Jalil
am@hmetro.com.my

PENYERANG sensasi Negeri Sembilan, Mohd Zaquan Adha Abd Radzak (gambar), yang masih bergelut memulihkan kecederaan lututnya, yakin dapat diturunkan dalam kesebelasan utama lebih awal bagi menggalas cabaran Liga Malaysia, bermula 29 Januari ini.

Ini berikutan kecederaan dialaminya ketika menggalas cabaran pasukan kebangsaan pada Sukan Asia tahun lalu itu dijangka tidak mengambil masa terlalu lama untuk pulih.


“Setakat ini kecederaan itu semakin pulih, malah saya sudah mula menjalani latihan sejak dua minggu lalu dan berharap dapat beraksi lebih awal daripada dijangka, iaitu Mac ini.

“Buat permulaan, tumpuan saya terarah kepada membantu Negeri Sembilan sebelum berusaha mendapat tempat dalam skuad kebangsaan,” katanya, semalam.

Menurutnya, dia teruja dengan kejayaan rakan-rakan ketika menjuarai Piala AFF dan akan berusaha merebut kembali posisinya selaku penyerang kebangsaan.

Katanya, Negeri Sembilan yang dibarisi ramai pemain kebangsaan dan berpengalaman mampu menjadi pencabar musim ini dan sasaran ditetap pengurusan pasukan untuk mempertahankan trofi Piala FA, menjuarai Liga Super dan merampas kembali Piala Malaysia, mampu direalisasikan.

“Bagaimanapun, ia memerlukan komitmen dan kerjasama berpasukan yang tinggi. Saya yakin dengan adanya pemain berpengalaman seperti Mohd Farizal Marlias, Shukor Adan, Idris Karim, Ahmad Fakri Saarani, Ahmad Aminuddin Shaharuddin dan Norhafiz Zamani Misbah, matlamat itu akan berhasil,” katanya.

Mengulas mengenai majlis menamatkan zaman bujangnya dengan artis popular Ayu Raudhah Che Wan, pemain berusia 23 tahun itu berkata, ia tidak akan mengganggu tumpuan untuk terus maju dan cemerlang sebagai pemain bola sepak.

Sebaliknya, dia yakin ikatan perkahwinan akan termeterai minggu ini menambahkan lagi semangat dan motivasi untuk terus berusaha ke arah membantu pasukan kebangsaan dan Negeri Sembilan mencapai kejayaan.

“Saya yakin perkahwinan itu tidak akan menjejaskan tumpuan kerana dia (Ayu Raudhah) amat memahami kerjaya saya yang membuatkan saya amat menyenanginya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...