Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Friday, January 14, 2011

Uzbekistan hampiri suku akhir (Harian Metro Online)

DOHA: Rembatan deras kapten, Server Djeparov (gambar) menghadiahkan Uzbekistan kemenangan 2-1 ke atas Kuwait untuk memastikan mereka semakin menghampiri kelompok lapan pasukan terakhir Piala Asia dengan Kuwait pula kini di ambang penyingkiran.

Djeparov menghasilkan gol menerusi percubaan jarak 20 meter pada minit ke-65 bagi membantu Uzbekistan mengekalkan rekod kemenangan 100 peratus dalam saingan Kumpulan A selepas menumpaskan tuan rumah, Qatar 2-0 pada perlawanan pembukaan.

Uzbekistan mendahului perlawanan sebelum babak pertama berakhir apabila Azizbek Haydarov menolak sepakan percuma Maksim Shatskikh untuk menewaskan penjaga gol Kuwait sebelum Bader Al Mutwa menyamakan kedudukan menerusi sepakan penalti.

“Saya gembira kerana kami dapat menewaskan Kuwait. Saya fikir kami boleh mencipta kejutan di sini,” kata jurulatih Uzbekistan, Vadim Abramov.

“Saya harap Uzbekistan menjadi juara namun banyak lagi pasukan baik di sini seperti Australia, Korea Selatan dan Iran.” Kemenangan itu membolehkan Uzbekistan meraih enam mata daripada dua perlawanan.

“Saya sangat kecewa ketika ini. Kami tumpas dalam kedua-dua perlawanan. Namun, masih ada perlawanan terakhir dengan Qatar. Sasaran kami untuk melangkah ke pusingan kedua namun sekarang terpaksa pulang awal. Apa yang kami boleh buat? Inilah bola sepak.” kata jurulatih Kuwait, Goran Tufegdzic. - AFP

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...