Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, January 5, 2011

Tekad Adney rebut gawang Sabah (Utusan Malaysia Online)

Syed Adney Syed Hussein

KUALA LUMPUR - Penjaga gol baru Sabah, Syed Adney Syed Hussein menyifatkan kehadirannya bersama skuad Sang Badak dalam Liga Malaysia musim 2011, semata-mata atas hasrat untuk mendapatkan lebih banyak tempat dalam kesebelasan utama.

Sekalipun berat untuk meninggalkan Kelantan yang meminjamkannya ke sana, anak muda berusia 24 tahun kelahiran Liverpool, England ini ternyata lebih gemar melihatnya dari sudut positif, khususnya bagi masa depan karier bola sepaknya.

"Di mana-mana pun sama sebenarnya, malah bukan gaji lebih lumayan yang saya cari di sini, tetapi keinginan untuk bermain lebih banyak perlawanan seterusnya merebut posisi penjaga gol utama Sabah," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia, semalam.

Malah menyarung semula jersi negara masih meluap-luap di hati Syed Adney, setelah digugurkan pada hari ulang tahunnya ke-23, beberapa hari sebelum skuad bimbingan K. Rajagobal ke Sukan SEA 2009 dan mengakhiri kemarau pingat emas selama dua dekad di Laos.

"Saya rasa peluang yang diberikan oleh jurulatih Sabah, Gary Phillips sekarang seimbang buat ketiga-tiga penjaga gol kami (termasuk Azizon Kadir dan Salawi Ahmad Jasad) seperti mana terbukti dalam siri perlawanan persahabatan pramusim 2011, baru-baru ini.

"Pendedahan kerap bersama kesebelasan utama, bakal memudahkan keserasian dan kerjasama dimantapkan yang pastinya penting bagi sesebuah pasukan apatah lagi apabila kembali ke Liga Super bagi musim 2011," kata pemain lampai ini.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...