Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, January 25, 2011

Sathia nyala semangat Kelantan (Berita Harian Online)

Oleh Syed Riduan Ahmad

2011/01/25

KUTIP tiga mata Liga Super dan rampas Piala Sultan Ahmad Shah daripada Selangor!

Itu pesan jurulatih Kelantan, B Sathianathan yang kembali menerima padah hukuman penggantungan enam bulan yang tertangguh sejak Oktober lalu.

“Saya masih belum melihat surat penggantungan itu, selepas membaca sendiri surat itu baru saya akan bincangkan dengan Tan Sri (Annuar Musa) mengenai kedudukan saya sebagai jurulatih,” kata Sathianathan ketika dihubungi, semalam.

Jawatankuasa Rayuan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) yang bersidang semalam menolak rayuan Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) berkenaan penggantungan Sathia yang sepatutnya bermula Oktober lalu, sebaliknya memilih meneruskan hukuman itu lima hari sebelum sepak mula musim baru Liga Super.

Kelantan berdepan Selangor dalam perebutan Piala Sultan Ahmad Shah 29 Januari ini, terpaksa turun tanpa kelibat bekas jurulatih kebangsaan itu, sekali gus merencatkan persiapan juara Piala Malaysia itu pada perlawanan pembuka tirai musim ini.

“Apapun keputusan FAM, saya tidak mahu skuad Kelantan lemah semangat,” kata Sathia. “Penyokong dan pemain Kelantan adalah nyawa bola sepak Malaysia, jadi saya mahu mereka meneruskan aksi dengan cemerlang dan menang perlawanan ini walaupun tanpa kehadiran saya.

“Mengenai keputusan FAM, jika benar saya digantung sehingga Julai depan, saya tidak mahu komen apa-apa. Cuma saya rasa untuk mencari jurulatih baru dalam tempoh singkat ini memang sesuatu yang sukar.”

Oktober lalu, Sathia dikenakan tindakan gantung enam bulan kerana mengkritik jadual perlawanan FAM musim lalu. Namun penggantungan itu ditangguh bagi memberi laluan kepadanya menerajui Kelantan pada aksi final Piala Malaysia.

Jawatankuasa Rayuan turut mengekalkan penggantungan enam bulan ke atas bekas pengendali T-Team, Che Ku Marzuki Che Ku Mohd Noor yang berakhir 21 April depan - juga kerana mengkritik badan induk itu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...