Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, January 1, 2011

Safiq semakin 'laris' (Kosmo Online)


SAFIQ (kiri) bersama ahli keluarganya yang cukup teruja melihat pingat Piala Suzuki AFF 2010 yang dimenangi pemain itu, Rabu lalu.


MESKIPUN baru pulang ke tanah air ini kelmarin, jadual padat Safiq Rahim yang memikul tugas sebagai kapten skuad kebangsaan Piala Suzuki AFF 2010 sudah bermula seawal pagi semalam.

Menurut Safiq, dia menerima pelbagai undangan daripada stesen penyiaran dan syarikat percetakan untuk diwawancara mengenai kejayaan Malaysia menjuarai Piala Suzuki AFF pada Rabu lalu.

“Pada sebelah pagi, saya bersama rancangan Malaysia Hari Ini (MHI) dan selepas itu stesen radio Hot FM manakala pada malam ini (tadi) pula televisyen Al Hijrah,” katanya ketika ditemui di kediamannya di Batu Tiga, Shah Alam semalam.

Safiq memberitahu, dia juga belum berkesempatan untuk pulang ke rumah ibu bapanya di Taman Purnama, Bestari Jaya, Kuala Selangor kerana jadual yang sangat padat.

Katanya, pada pagi ini, dia akan terbang pula ke Perth, Australia untuk latihan pramusim skuad Liga Super Selangor selama sembilan hari sebelum Liga Malaysia 2011 bermula 29 Januari ini.

“Bagaimanapun ini sudah menjadi tanggungjawab saya sebagai pemain bola sepak kepada negara yang perlu dipikul.

“Selepas semua ini, saya ada juga bercadang untuk mengambil cuti rehat sekejap supaya dapat bersama sekeluarga seketika,” ujarnya.

Sementara itu, bapanya, Rahim Mohd. Yatim, 51, berkata, beliau dan isterinya, Aidah Majid, 42, memahami tugas dan tanggungjawab anak mereka dan disebabkan itu, mereka berkunjung ke rumah Safiq semalam.

Menurutnya, satu kenduri kesyukuran yang dijangka diadakan di rumahnya di Bestari Jaya selepas anaknya pulang ke tanah air terpaksa ditangguhkan kerana Safiq akan berangkat ke Australia pula hari ini.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...