Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, January 6, 2011

Ronaldinho bidas AC Milan lewatkan perpindahan

2011/01/06

RIO DE JANEIRO: Penyerang AC Milan, Ronaldinho hari ini membidas kelabnya kerana sengaja melewat-lewatkan rancangan perpindahannya ke kelab Brazil, Gremio, dengan mendakwa pengurusan kelab mengemukan tuntutan kewangan yang tidak munasabah kepadanya.

Pemain berusia 30 tahun yang juga bekas Pemain Terbaik Dunia dua kali berkata, beliau sepatutnya berhak membuat keputusan sama ada bersedia untuk bermain semula dengan bekas kelabnya itu dalam Liga Brazil.

“Saya bukan untuk dilelong. Terpulang kepada saya sama ada bersedia untuk menyarung jersi Gremio walaupun bermakna pendapatan saya berkurangan selepas ini," kata Ronaldinho kepada laman web sukan, Globoesporte.
“Masalahnya bukan tawaran yang dibuat oleh saya tetapi ia berkaitan dengan tuntutan yang bukan-bukan oleh Milan," katanya.

Akhbar sukan harian Itali, Gazzetta dello Sport semalam melaporkan, pemain Brazil itu sudah menandatangani kontrak untuk bermain semula dengan Gremio yang pernah disertainya ketika memulakan karier bola sepaknya pada 1998.

Akhbar itu juga mendakwa abang Ronaldinho yang juga agennya, Roberto de Assis sudah mencapai persetujuan dengan Gremio dan satu pertemuan diatur hari ini.

Kelab Liga Perdana Inggeris, Blackburn juga dilaporkan menawarkan kontrak yang tinggi kepada Ronaldinho untuk membawa bekas pemain Barcelona dan Paris St Germain itu beraksi di England. - AFP

--- BERITA HARIAN

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...