Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, January 29, 2011

Red Warriors terbayang juara (Sinar Harian Online)



MERAH Kuning atau Wira Merah? Itu persoalan yang bakal terungkai apabila dua gergasi bola sepak negara akan beradu nasib dalam perlawanan sumbangsih pembuka tirai Liga Super, Piala Sumbangsih Shah Alam, malam ini.

Kelantan dan Selangor yang menggabungkan pemain lama dan baru mempunyai kelebihan masing-masing untuk menjulang piala kebanggaan itu.

Selaku Juara Piala Malaysia musim lalu, Kelantan ke perlawanan pembukaan Liga Super itu dengan kejutan yang tidak dijangka apabila jurulatih, B Sathianatan terpaksa digantikan dengan jurulatih baru, Datuk M Karathu berikutan keputusan FAM mengekalkan pergantungan bekas jurulatih kebangsaan itu.

Dalam masa sama, persiapan skuad yang sinonim dengan gelaran Red Warriors dikejutkan dengan penghijrahan tiga pemain utamanya, Indra Putra Mahayuddin, Azizi Mat Rose dan Nor Farhan Mohamad bamun tetap bersemangat dengan kehadiran M Karathu.

Malah, Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Tan Sri Annuar Musa sendiri mengakui Kelantan memasuki Liga Super musim ini dengan kecacatan ekoran tindakan luar jangka yang dilakukan pemain tersebut.

Bagaimanapun, Kapten Kelantan, Muhd Badhri Radzi atau Piya meminta rakannya bermain seperti biasa serta berusaha meraih kemenangan sebagai membalas kepercayaan peminat.

“Kita turun seperti biasa, bermain dengan tenang sekalipun tanpa Sathia dan suntikan semangat jurulatih baru, Datuk M Karathu memberi

keyakinan kepada kita,” katanya sebelum berlepas bersama M Karathu ke ibu negara, semalam.

Bagi M Karathu, perlawanan pertama kendalian beliau itu cukup getir kerana dia seakan dipertanggungjawabkan untuk mengekalkan rentak cemerlang Kelantan.

“Saya mengikuti perkembangan pasukan Kelantan sebelum ini dan mengenal pasti pasukan ini mempunyai ramai pemain berbakat, saya akan bina semula pasukan ini walaupun beberapa pemain bintang sudah berhijrah,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...