Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, January 22, 2011

Real Madrid singkir Atletico

2011/01/22

MADRID: Real Madrid menyingkirkan musuh dari bandar sama, Atletico daripada Piala Raja-Raja dengan kemenangan 1-0 dalam suasana perlawanan tegang di Calderon untuk mara ke pusingan empat terakhir menerusi agregat 4-1. Cristiano Ronaldo menambah jumlah jaringan peribadinya musim ini dengan ledakan pada minit ke-23 untuk menjelmakan separuh akhir timbal balik menentang juara bertahan, Sevilla selepas kelab Andalusia itu menyingkirkan Villarreal, Selasa lalu.

Ketegangan menyelubungi pelosok stadium barat daya ibu negara Sepanyol itu ketika penyokong Atletico mencemuh jurulatih Real, Jose Mourinho dan beberapa pemainnya.

Pelawat yang belum pernah menang piala domestik Sepanyol sejak 1993, terlebih dulu dikejutkan apabila kawalan bola Iker Casillas dirampas oleh Jose Antonio Reyes, yang menghalang sepakan penjaga gol Sepanyol itu yang mahu mengeluarkan bola tetapi Reyes gagal memanfaatkan lantunan bola.

Pasukan tuan rumah kemudian disentak dua kali berturut-turut. Sergio Ramos diberikan terlalu banyak ruang di sayap kanan dan Ronaldo meluru laju ke dalam kotak penalti untuk merembat tinggi ke dalam gawang.

Ia adalah jaringan ke-32 penyerang Portugal itu sepanjang musim yang menyusul selepas jaringannya pada kemenangan 3-1 timbal balik pertama di Bernabeu. Reyes kemudian terpaksa meninggalkan padang berikutan kecederaan lutut ketika bertembung dengan Alvaro Arbeloa dan bekas pemain sayap Arsenal itu, yang pernah beraksi untuk Real, digantikan Diego Costa. - Reuters

--- BERITA HARIAN

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...