Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, January 22, 2011

Polis ujian terakhir skuad NS (Berita Harian Online)

Oleh Mohd Amin Jalil
bhsukan@bharian.com.my
2011/01/22

Wan Jamak nilai kemantapan pasukan menjelang saingan Liga Malaysia

SELEPAS merakamkan lima kemenangan, satu seri dan satu kalah dalam perlawanan pemanas badan, Negeri Sembilan akan terus menguji barisan pemainnya pada perlawanan persahabatan terakhir menentang Polis di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi, malam ini, dalam usaha menilai kemantapan pasukan menjelang saingan Liga Malaysia bermula 29 Januari ini.

Ketua jurulatih, Wan Jamak Wan Hassan, berkata perlawanan persahabatan terakhir itu penting untuknya menilai prestasi pemain dan mengenal pasti setiap kelemahan yang ada dalam pasukan selain memberi peluang memuktamadkan senarai kesebelasan utama sebelum turun menentang Harimau Muda A pada aksi permulaan Liga Super nanti.

“Memandang hanya tinggal kira-kira seminggu lagi saingan Liga Super akan membuka tirainya, perlawanan persahabatan terakhir menentang Polis malam esok (ini) boleh dianggap penting kerana ia menjadi sebahagian daripada persiapan terakhir pasukan sebelum memulakan cabaran musim, baru ini.

“Justeru, saya amat berharap pemain Negeri Sembilan dapat menunjukkan persembahan terbaik dan beraksi pada tahap keupayaan sebenar dengan catatan kemenangan sebagai bukti keberkesanan terhadap persiapan rapi yang dibuat sejak pertengahan November lalu,” katanya semalam.

Beliau bagaimanapun mengakui Negeri Sembilan sudah bersedia dari segala aspek untuk memulakan cabaran sekalipun terdapat beberapa pemain yang masih dalam proses mengembalikan kecergasan susulan kecederaan yang dialami antaranya membabitkan Norhafiz Zamani Misbah, Mohd Aidil Zafuan dan Mohd Zaquan Adha Abd Radzak dan Mohd Farizal Harun.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...