Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, January 15, 2011

Messi tidak dabik dada (Harian Metro Online)

BARCELONA: Bintang Argentina, Lionel Messi menafikan kejayaannya menerima anugerah Ballon d’Or dengan mengetepikan rakan sepasukan di Barcelona, Andres Iniesta dan Xavi menjejaskan hubungan dengan dua pemain Sepanyol itu.

“Saya tidak kisah apa orang kata. Rakan sepasukan hormat dan mengiktiraf saya. Mereka mengucapkan tahniah dan gembira bagi pihak saya, itu paling penting,” kata Messi dalam sidang media.

“Tanpa mereka, saya pasti tidak menang. Hubungan kami masih kekal mesra. Saya tiada masalah dengan Iniesta dan Xavi. Hubungan saya dengan kedua-duanya baik.” Messi dipilih mengatasi dua rakan sepasukan di Barcelona pada majlis yang berlangsung di Switzerland.

Ini adalah tahun kedua berturut-turut Messi menerima anugerah Ballon d’Or.

Penyerang Argentina itu dijangka tewas kepada salah seorang rakannya yang menjulang Piala Dunia bersama Sepanyol Julai tahun lalu, tambahan pula gagal menjaringkan gol di kejohanan itu.

Messi, Iniesta dan Xavi menerima tepukan gemuruh peminat Barca, Rabu lalu sebelum memulakan perlawanan yang menyaksikan mereka menewaskan Betis 5-0 pada perlawanan Piala Raja Sepanyol.

Penyerang Argentina itu meledak hatrik pada perlawanan pertama selepas menerima anugerah itu.

Anugerah dianjur majalah Bola Sepak Perancis sejak 1956 buat kali pertama digabung dengan anugerah Pemain Terbaik Tahunan Fifa. - AFP

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...