Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, January 12, 2011

Messi terbaik (Berita Harian Online)

2011/01/12

Foto
Jose Mourinho

ZURICH: Ikon bola sepak Argentina, Lionel Messi sekali lagi menjadi pilihan apabila dinobatkan selaku Pemain Terbaik Dunia 2010, kelmarin buat kali kedua berturut-turut manakala Jose Mourinho pula pulang membawa anugerah jurulatih terbaik buat memaksa barisan pemenang Piala Dunia, Sepanyol menggigit jari.

Messi berjaya mengatasi dua calon pilihan sebelum ini yang juga rakan sepasukan Barcelona - Andres Iniesta dan Xavi - untuk memenangi anugerah FIFA Ballon D'or yang baru diper­kenalkan.

"Saya mahu berkongsi gemilang ini bersama rakan sepasukan kerana tanpa mereka saya tidak akan berada di sini....dan juga semua rakyat Argentina," kata Messi yang menang mudah dengan undian 22.65 peratus berbanding Iniesta 17.36 dan Xavi (16.48).
Mourinho kini bersama Real Madrid memenangi anugerah Jurulatih Terbaik selepas membim­bing Inter Milan menjuarai Liga Juara-Juara Eropah, Serie A dan Piala Itali.

"Trofi paling penting bagi saya adalah kemenangan bersama sebagai satu pa-sukan dan bukan individu, tapi ini satu trofi bersejarah bagi saya dan bola sepak Portugal," katanya yang menewaskan Del Bosque dengan perkiraan 35.92 peratus berbanding lawan 33.08.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...