Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, January 27, 2011

Liga Malaysia lebih lumayan (Kosmo Online)


ANNUAR (kanan) merasmikan logo baru Liga Malaysia sambil diperhatikan oleh Stuart di Wisma FAM, Kelana Jaya semalam.


PELANCARAN logo baru Liga Malaysia (Liga M) berserta logo baru Liga Super dan Liga Premier semalam menandakan titik perubahan untuk melonjakkan prestij saingan liga bola sepak kebangsaan itu.

Tajaan Telekom Malaysia Berhad (TM) selama tujuh tahun sejak 2004 berakhir secara rasmi semalam sekali gus menyaksikan penaja baru, Astro bakal mencorakkan Liga M dengan tajaan RM120 juta untuk tempoh 2011-2014.

Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Tan Sri Annuar Musa yang juga Pengerusi Malaysia Super League Sdn. Bhd. (MSL) ketika melancarkan logo baru itu turut membayangkan sesuatu yang mampu menjana kewangan setiap pasukan bertanding.

"Bermula musim ini, semua pasukan yang perlawanan membabitkan mereka disiarkan secara langsung akan diberikan sejumlah wang. Sebelum ini mereka tidak diberi apa-apa.

"Selain itu, geran tahunan setiap pasukan pula saya boleh beri jaminan akan melebihi jumlah yang mereka perolehi musim-musim sebelum ini (pasukan Liga Super RM250,000 dan pasukan Liga Perdana RM150,000).

"Bagi meningkatkan persaingan dalam Liga Super pula, jika sebelum ini hanya tiga pasukan teratas yang mendapat hadiah wang tunai, musim ini kesemua 14 pasukan akan terima hadiah wang tunai mengikut kedudukan dalam liga.

"Tapi semua jumlah ini saya tak boleh umumkan lagi kerana ia perlu mendapat kelulusan Jawatankuasa Kewangan yang dipengerusikan Sultan Ahmad Shah," kata Annuar pada sidang akhbar di Wisma FAM, Kelana Jaya semalam.

Pada majlis itu, Annuar turut memperkenalkan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) MSL yang baru, Stuart Michael Ramalingam menggantikan Kuhan Foo.

Beliau merupakan Konsultan Profesional Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) sejak tahun 2008 dan berpengalaman luas dalam melaksanakan penstrukturan semula dan pengkomersialan struktur bola sepak ahli-ahli badan induk itu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...