Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, January 27, 2011

Karathu ganti Sathia latih Kelantan (Utusan Malaysia Online)

KUALA LUMPUR - Kelantan kembali mendapat sentuhan bimbingan M. Karathu setelah terpaksa melupakan khidmat B. Sathianathan yang digantung enam bulan oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), kerana mengkritik penjadualan perlawanan Liga Malaysia musim lalu.

Pelantikan Karathu, bekas jurulatih Perak 2008-2009 itu diumumkan oleh Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa dalam satu program temu bual sebuah stesen televisyen swasta di sini, semalam.

"Dia akan mula melatih Kelantan bagi menghadapi Liga M, Khamis ini (hari ini)," kata Annuar yang juga Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) dan Pengerusi Jawatankuasa Malaysia Super League (MSL).

Selain pernah melatih Kelantan pada 1993, Karathu turut mencipta kegemilangan dengan negeri kelahirannya, Perak sebagai juara Piala FA 1990, naib juara Divisyen Dua 1989 dan Piala Sultan Ahmad Shah 2001.

Karathu juga pernah melatih Negeri Sembilan, Akademi Belia Malaysia, Woodlands Wellington (Singapura) dan pasukan kebangsaan Sri Lanka.

Kini misi sulungnya ialah membawa Kelantan bertandang ke Stadium Shah Alam bagi merampas Piala Sultan Ahmad Shah daripada juara bertahan, Selangor sekali gus membuka tirai aksi Wira Merah dalam Liga M 2011, Sabtu ini.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...