Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, January 11, 2011

Jurulatih Jepun tertekan (Berita Harian Online)

2011/01/11

Zaccheroni salahkan pemain tumpul bahagian serangan

DOHA: Jurulatih Jepun, Alberto Zaccheroni mendesak pasukannya yang bergelar ‘Samurai Biru’ itu supaya lebih tajam di bahagian serangan selepas tandukan pada minit akhir oleh pertahanan, Maya Yoshida menyelamatkan pasukan itu untuk mencatat keputusan seri 1-1 menentang Jordan dalam perlawanan pembukaan Piala Asia.

“Saya tidak puas hati dengan keputusan itu,” kata jurulatih dari Itali itu selepas perlawanan yang menyaksikan Jepun berada di bawah Syria yang mengejutkan pilihan utama, Arab Saudi dalam satu lagi perlawanan Kumpulan B semalam.
“Saya tidak pernah terbayang keputusan seperti itu kerana saya mempersiapkan pasukan dengan matlamat mencatatkan kemenangan.

“Dalam perlawanan itu, pasukan kebangsaan Jepun berusaha untuk menang dan kami akan menggandakan usaha untuk mencapai kemenangan dalam perlawanan akan datang,” katanya.

Zaccheroni yang tertekan untuk menghasilkan prestasi baik seperti jurulatih sebelumnya, Takeshi Okada yang menerajui Jepun ke pusingan kedua Piala Dunia, menyalahkan pemainnya yang kurang tajam di bahagian serangan.

“Jepun menguasai bola sepanjang 90 minit permainan, manakala Jordan lebih banyak bertahan,” katanya.

Bagaimanapun, beliau mengingatkan bahawa percubaan oleh Jepun - 17 percubaan termasuk tujuh percubaan tepat, berbanding tujuh percubaan tepat oleh Jordan yang mana dua mengenai palang gol. - AFP

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...