Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Sunday, January 30, 2011

Gergasi Merah Kuning rebah di kaki Kijang (Sinar Harian Online)

KELANTAN mencipta sejarah tersendiri apabila menjulang Piala Sumbangsih buat kali pertama apabila menewaskan Selangor 2-0 di hadapan kira-kira 35,000 penyokong yang memenuhi Stadium Shah Alam,semalam.

Jaringan menerusi sepakan penalti oleh Norshahrul Idlan Talaha pada minit ke 6 dan tendangan percuma cantik menerusi Mohd Badhri Radzi pada minit ke-84 sudah cukup buat pasukan bimbangan Datuk M Karathu membawa pulang piala itu ke Pantai Timur seterusnya mengutip tiga mata berharga dalam saingan Liga Super musim ini.

Pujian harus diberikan kepada barisan pertahanan The Red Warriors terutamanya penjaga gol, Khairul Fahmi Che Mat yang berjaya merantai pergerakan pemain Selangor diketuai penjaring terbanyak Piala AFF Suzuki, Saffe Sali.

Kemenangan itu disifatkan sebagai hadiah perpisahan buat bekas Ketua Jurulatih Kelantan sebelum ini, B Sathianathan yang mesra dipanggil Abe Ya dalam kalangan pemain The Red Warriors.

Bagi Selangor, kekalahan ini bermakna mereka gagal mencipta hatrik untuk gelaran Piala Sumbangsih sejak memenanginya pada 2009.

Malah, kegagalan jentera tengah Red Giants yang diterajui Amri Yahyah membuatkan mereka berputih mata di gelanggang sendiri musim ini.

Sementara itu, pemain terbaik perlawanan menjadi milik penjaga gawang Kelantan iaitu Khairul Fahmi Che Mat.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...