Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, January 25, 2011

FAS ketat kawalan keselamatan (Kosmo Online)

INSIDEN kekecohan melibatkan penyokong Selangor dan Kelantan pada suku akhir pertama Piala Malaysia 2010 di Stadium Shah Alam pada 12 Oktober tahun lalu dijamin tidak akan berulang, lapor WAN FAKHRUL BAKAR.

Kedua-dua pasukan tersebut bakal bertemu lagi untuk aksi sulung Liga Super 2011 yang juga perlawanan sumbangsih merebut Piala Sultan Ahmad Shah di Stadium Shah Alam, Sabtu ini.

Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS), Datuk Hamidin Mohd. Amin berkata, sebagai langkah pencegahan pihaknya telah bekerjasama dengan polis untuk meletakkan sekurang-kurangnya 745 anggota bagi perlawanan tersebut.

"Pihak polis akan mengawal dari sebelum perlawanan bermula, ketika perlawanan berlangsung dan juga selepas perlawanan. Ia bagi memastikan pergaduhan penonton sebelum ini tidak berulang.

"Polis juga akan ditempatkan di luar stadium dan sejurus sebelum perlawanan tamat, polis akan berada di lokasi tertentu bagi mengelakkan pertempuran penyokong kedua-dua pasukan.

"Kita harap tiada kejadian yang tidak diingini berlaku dan saya harap penyokong Selangor dan Kelantan datang untuk menikmati perlawanan, bukannya melakukan perkara yang tidak diingini.

"Sila jaga emosi masing-masing," katanya pada sidang media selepas mesyuarat pengelola di Wisma FAM, Kelana Jaya petang semalam.

Menurut Hamidin, tiket bagi perlawanan sumbangsih itu akan dijual pada Jumaat ini dari pukul 9 pagi hingga 7 malam di kaunter pintu utama Stadium Shah Alam serta pada Sabtu bermula 9 pagi hingga perlawanan bermula.

"Harga tiket ialah RM20 bagi dewasa dan RM5 untuk kanak-kanak bawah 12 tahun. Untuk mengelak kesesakan, pintu stadium akan mula dibuka pada pukul 4 petang hari perlawanan.

"Kita akan beri tempat duduk 50-50 untuk kedua-dua pasukan. Cuma zon pemisah nanti akan dianjakkan mengikut keadaan iaitu jumlah penyokong pasukan mana yang lebih ramai," ujarnya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...