Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, January 29, 2011

Cadang ambil alih pengurusan stadium (Sinar Harian Online)



IPOH - Persatuan bola sepak negeri dicadangkan mengambil-alih pengurusan stadium di setiap negeri supaya dapat menjana pendapatan mengisi tabung persatuan dan tidak hanya mengharap bantuan Kerajaan Negeri.

Ahli Jawatankuasa Pengurusan Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin berkata, langkah itu dapat memastikan persatuan bola sepak negeri mempunyai kewangan yang mencukupi untuk mengharungi sai-ngan Liga Super dan pelbagai kejohanan.

“Pihak pengurusan lebih peka dengan peraturan dan ketetapan FAM seperti masalah lampu yang berlaku.

“Sekiranya stadium berada dalam pengurusan persatuan, pelbagai langkah boleh diambil memastikan prasarana stadium sentiasa berada dalam keadaan baik,” katanya di sini, semalam.

Bagaimanapun, beliau tidak bermaksud mengatakan pengurusan stadium pada masa sekarang tidak baik.

“Saya tidak mengatakan pengurusan stadium pada masa ini tidak baik, cuma sekiranya ia diserahkan kepada persatuan bola sepak negeri, pengurusan stadium itu akan lebih mantap dan boleh digunakan untuk menolong mengisi ‘kantung’ persatuan,” katanya.

Raja Ahmad Zainuddin berkata, persatuan bola sepak negeri boleh menggunakan ruang itu untuk mengumpul dana bagi me-ngadakan pelbagai program berkaitan sukan bola sepak.

Menurutnya, ia akan memberikan peluang kepada pengurusan untuk memperoleh pendapatan bagi menampung segala kos berkaitan stadium termasuk penyelenggaraan kecil bagi memastikan stadium sentiasa selamat. - Bernama

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...