Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, January 31, 2011

Bukan prestasi terbaik skuad Selangor: Devan (Sinar Harian Online)


PENGENDALI Red Giants, K Devan mengakui perlawanan menentang Kelantan dalam aksi Piala Sumbangsih bukan prestasi terbaik pasukannya.

Malah, kehadiran pemain kebangsaan dalam kem Selangor juga tidak begitu membantu untuk menyekat Kijang daripada berpesta di Stadium Shah Alam, kelmarin.

“Saya akui pasukan Selangor tidak beraksi pada tahap sebenar bertemu Kelantan. Kehadiran pemain kebangsaan juga sedikit menghampakan kerana pemikiran dan tumpuan tidak begitu baik dalam permainan.

“Barangkali mereka mempamerkan aksi cemerlang bersama negara kejohanan Piala AFF Suzuki lalu namun gagal untuk diteruskan bersama pasukan negeri,” katanya.

Jaringan pasukan The Red Warriors menerusi tendangan penalti Norshahrul Idlan Talahan dan sepakan percuma Mohd Badri Razi pada babak kedua meranapkan impian Selangor mencipta hatrik julang Piala Sumbangsih sejak memenanginya pada 2009.

“Kelantan mendapat gol menerusi satu gerakan bola mati iaitu menerusi penalti dan sepakan percuma serta peluang itu tidak dipersiakan mereka.

“Apa pun, saya masih berbangga kerana barisan pertahanan kami hanya tewas menerusi ‘set-piece’ dan bukan dalam bentuk jaringan padang.

“Kami juga memiliki banyak peluang, namun gagal disudahkan dalam bentuk jaringan,” katanya.

Selangor memulakan kempen Liga Super 2011 dengan langkah sumbang setelah tewas 0-2 kepada skuad bimbingan Datuk M Karathu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...