Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, January 27, 2011

Australia sudah terbayang kejuaraan Piala Asia 2011 (Kosmo Online)


PEMAIN Australia, Harry Kewell (kiri) berebut bola dengan pemain Uzbekistan, Anzur Ismailov pada perlawanan separuh akhir Piala Asia awal pagi semalam.


DOHA - Jurulatih Australia, Holger Osieck mula melancarkan perang psikologi menjelang pertemuan dengan Jepun pada aksi final kempen Piala Asia 2011 di Stadium Antrabangsa Khalifa Sabtu ini.

Osieck melaungkan amaran bahawa anak-anak buahnya tidak akan memberi laluan mudah kepada Jepun untuk mencatatkan kemenangan pada pertemuan final tersebut.

Jelasnya, tiada apa yang dapat menghalang skuad kendaliannya itu daripada mengekalkan rekod tanpa kalah mereka dalam kempen kali ini selain memburu trofi pertama saingan Piala Asia.

Terdahulu, The Socceroos mara ke pentas final selepas menewaskan Uzbekistan 6-0 pada aksi separuh akhir kelmarin manakala Jepun menundukkan musuh tradisi mereka, Korea Selatan 3-0 menerusi penentuan sepakan penalti.

Osieck yang pernah membawa kelab Jepun, Urawa Reds menjuarai saingan Liga Juara-Juara Asia 2007 sudah pastinya memahami aksi serta penampilan skuad The Blue Samurai.

"Persembahan kami ketika pertemuan menentang Uzbekistan adalah corak sebenar permainan kami.

"Kami beraksi secara tersusun, memiliki corak permainan yang hebat dan beraksi dengan prestasi tinggi serta mencipta peluang menjaringkan gol.

"Usaha serta kesungguhan para pemain wajar diberikan pujian dan apa yang mereka pamerkan ketika menentang Uzbekistan adalah suatu yang menakjubkan," menurut Osieck. - AFP

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...