Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, January 11, 2011

'Amar terkilan tak dihargai' (Berita Harian Online)

Oleh Rashidi Karim
bhnews@bharian.com.my
2011/01/11

PENYERANG tengah skuad Harimau Malaya, Amar Rohidan, 23, tidak kecil hati apabila mendapati sebahagian besar rakan dalam pasukannya memperoleh ganjaran besar sumbangan kerajaan negeri masing-masing.

Bagaimanapun, katanya, sebagai anak jati Perlis beliau berasa terkilan apabila mendapati sumbangannya kepada negara selepas buat kali pertama menjulang Piala Suzuki AFF 2010 di Indonesia, seolah-olah tidak dihargai pentadbiran negeri.
“Mungkin ini (sumbangan daripada kerajaan negeri) adalah rezeki kawan-kawan dan mungkin rezeki saya ada selepas ini. Saya tidak mengharap sangat tetapi jika boleh mereka menghargai sumbangan saya mengharumkan nama negara,” katanya ketika diminta mengulas kelewatan kerajaan negeri memberi sebarang ganjaran.
Amar adalah pemain tunggal Perlis dalam skuad Harimau Malaya yang menjulang Piala Suzuki menewaskan Indonesia dengan agregat 4-2 di Stadium Bung Karno, Jakarta pada 29 Disember, tahun lalu.

Sebahagian besar pemain pasukan negara dijanjikan dan menerima ganjaran besar, termasuk rumah dan lot tanah selain wang tunai daripada kerajaan negeri masing-masing.

Dia berkata, sebelum itu, bapanya, Rohidan Rashid, 51, dihubungi seorang pegawai kerajaan negeri untuk mendapatkan maklumat berhubung butiran peribadinya, termasuk asal usulnya sama ada benar penduduk Perlis.

“Saya adalah penduduk Perlis dan beraksi bersama skuad Singa Utara sejak beberapa tahun lalu sebelum dilamar pasukan Kedah untuk Liga Super, musim ini,’ katanya

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...