Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, January 22, 2011

4,000 rai Safiq (Utusan Malaysia Online)


Safiq Rahim diarak dengan kereta antik pada majlis meraikan pemain itu yang membantu Malaysia menjuarai Piala Suzuki AFF bulan lalu pada majlis khas di Taman Purnama Bestari Jaya, Kuala Selangor semalam. - UTUSAN/Mohd. Shaharani Saibi


KUALA SELANGOR - Safiq Rahim yakin pasukannya, Selangor mampu menyaingi pencabar terkuat mereka, Negeri Sembilan pada Liga Malaysia musim ini.

Safiq, yang juga ketua pasukan kebangsaan berkata, jika pasukannya bijak mengambil kesempatan daripada kelemahan Negeri Sembilan, sasaran untuk memenangi treble pada musim ini, lebih mudah untuk dicapai.

"Semua pasukan ada peluang untuk menguasai saingan musim ini, kerana setiap pasukan pasti ada kelemahan masing-masing.

"Jika kami mengikut arahan jurulatih, saya yakin sasaran musim depan pasti akan dapat dicapai," katanya.

Dia mengadakan kenduri kesyukuran di kediamannya di Taman Purnama, Bestari Jaya, di sini selepas membantu Malaysia menjuarai Piala Suzuki AFF, bulan lalu.

Pada majlis tersebut, hampir 4,000 penduduk sekitar Bestari Jaya menyertai majlis meraikan Safiq, yang diangkat sebagai wira di kawasan mereka.

Safiq diarak menaiki kereta antik mengelilingi kawasan Bestari Jaya.

Mengulas mengenai statusnya sebagai ketua pasukan kebangsaan selepas kembalinya Aidil Zafuan Abd. Razak daripada kecederaan, Safiq berkata, atas semangat kerjasama berpasukan, dia tetap akan memberi sokongan kepada siapa sahaja yang menjadi ketua pasukan.

"Siapa yang jadi ketua pasukan, ia bukan masalah kerana pada saya yang paling penting adalah kami perlu mengekalkan prestasi dan mempunyai semangat berpasukan," tegasnya.

Dalam pada itu, bapa Safiq, Rahim Mohd. Yatim berkata, dia tidak menggalakkan anaknya beraksi di luar negara, jika ada tawaran daripada mana-mana kelab.

"Saya tidak akan menghalang jika anak saya mahu beraksi bersama pasukan lain di dalam negara selain Selangor jika menerima tawaran sedemikian, tetapi saya tidak menggalakan dia beraksi di liga luar negara," katanya.

Sebelum ini, Safiq mendedahkan dia menolak tawaran beraksi dengan sebuah kelab di Indonesia, kerana mahu meneruskan aksi dalam saingan tempatan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...