Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, December 11, 2010

Ramzul jadi sandaran (Berita Harian Online)

2010/12/11

  RAMZUL (kiri) semakin menyerlah dengan sentuhan berbisa sepanjang saingan musim ini termasuk ketika membantu Kelantan membenam Terengganu 3-1 pada separuh akhir lalu.
RAMZUL (kiri) semakin menyerlah dengan sentuhan berbisa sepanjang saingan musim ini termasuk ketika membantu Kelantan membenam Terengganu 3-1 pada separuh akhir lalu.

Galas harapan Kelantan julang Piala Emas Raja-Raja

KELIBAT penyerang Mohd Ramzul Zahini Adenan pasti sekali lagi ditagih Kelantan untuk berdepan Kedah pada perlawanan akhir PUNCAK Piala Emas Raja-Raja di Stadium Sultan Muhammed IV di Kota Bharu, malam ini.
Mohd Ramzul, antara lima pemain Liga Super Kelantan yang diserap untuk memperkuat skuad Piala Emas Raja-Raja negeri itu musim ini, semakin menyerlah dengan sentuhan berbisa sepanjang saingan musim ini termasuk ketika membantu Kelantan membenam Terengganu 3-1 pada separuh akhir lalu.

Pemain 23 tahun itu adalah antara penyerang berbakat yang mampu pergi jauh selepas pulih daripada kecederaan dan bertekad memikul peranan penting untuk memastikan Kelantan menjulang Piala Emas Raja-Raja buat kali ke-13, selain kembali merebut tempat dalam kesebelasan skuad Kelantan untuk saingan Liga Malaysia musim depan.

“Saya terpaksa berehat panjang sebelum ini untuk memastikan kecederaan benar-benar pulih dan kini, saya sudah bersedia membantu Kelantan menjulang kejuaraan malam esok,” katanya yang mula mengukir nama dalam skuad Piala Presiden Kelantan pada 2007.

Ramzul pernah menjadi peledak utama Kelantan pada 2008 di bawah bimbingan jurulatih ketika itu, Norizan Bakar selain Peter James Butler tetapi namanya mula menjadi sebutan dalam aksi Piala Emas Raja-Raja musim ini apabila menyumbang gol pada perlawanan separuh akhir ketika menentang Terengganu.

Tatkala tiada masalah kecederaan dalam skuad bimbingan jurulatih Zahasmi Ismail, selain mendapat sedikit kelebihan beraksi di gelanggang sendiri, pengurus Kelantan Nudin Awang mengingatkan pemainnya supaya tidak bersikap terlalu yakin.
“Memang di atas kertas nampak ada kelebihan, terutama dalam perlawanan penting seperti final ini tetapi pada masa sama, kami perlu lebih berhati-hati kerana apa saja boleh berlaku,” katanya

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...