Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, December 15, 2010

Jangan leka: Fahmi (Berita Harian Online)

Oleh Harris Rajahdin
harajah@bharian.com.my
2010/12/14

caption image

Bukan saja penyerang, semua pemain Vietnam berbahaya

BENTENG terakhir negara, Khairul Fahmi Che Mat memberi peringatan kepada rakan sepasukan agar tidak mudah leka apabila berdepan Vietnam pada saingan separuh akhir pertama kejohanan bola sepak Piala Suzuki AFF, malam esok berikutan ancaman tidak diduga dari setiap penjuru pasukan itu.
Tidak hanya penyerang, bahkan penjaga gol berusia 21 tahun itu melihat bisa hadir daripada sayap kiri dan kanan sambil menyebut kapten, Nguyen Minh Phung sebagai watak yang perlu dibendung segera.

“Awas penyerang mereka (Le Cong Vinh). Sebenarnya semua pemain mereka adalah bahaya. Kapten mereka, pemain sayap kiri dan kanan mereka laju,” katanya ketika ditemui sebelum sesi latihan Malaysia semalam.

Selepas tidak diturunkan pada permainan pertama menentang Indonesia yang berakhir dengan kekalahan 1-5 di Jakarta, penjaga gol terbaik 2010 mendapat kepercayaan dalam perlawanan kedua menentang Thailand.

Dan jelas Khairul Fahmi tidak mengecewakan apabila menghalang percubaan bertali arus Thailand untuk membutirkan satu mata berharga. Tiket ke separuh akhir disahkan dengan kemenangan 5-1 ke atas Laos.

Dengan keserasian dimiliki gandingan pemain baru di barisan belakang, penjaga gawang Kelantan itu yakin pasukannya tidak akan mengalami satu lagi keaiban seperti yang berlaku pada perlawanan pertama.
“Pada perlawanan pertama, semua pemain masih baru hendak menyesuaikan diri. Kali ini, pemain kini lebih serasi. Kami tiada masalah dengan sudah memiliki persefahaman antara satu sama lain,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...