Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, December 16, 2010

FAP janji bonus (Harian Metro Online)

SEMUA pemain terpilih menyarung jersi Pulau Pinang bagi menghadapi Liga Perdana bermula pertengahan Januari ini boleh menarik nafas lega apabila Persatuan Bola Sepak Pulau Pinang (FAP) mengumumkan mereka bakal menerima bonus jika berjaya mencatat kemenangan.

Begitupun, jumlah bonus itu tidak diumum sebaliknya FAP mengakui pemberian itu setimpal dengan taraf negeri berkenaan yang akan bertarung pada Liga Perdana.

Pada musim lalu, pemain menerima bonus hasil daripada jualan tiket di pintu masuk stadium tapi FAP melihat cara itu tidak sesuai kerana jumlah diterima pemain terlalu kecil.

“Musim lalu, jumlah kehadiran penonton terlalu sedikit, tidak sampai 100 orang, sudah tentu bonus diterima pemain tidak berbaloi jika diambil kira jumlah jualan tiket,” kata Setiausaha FAP, Ariffin Yatim.

Menurutnya, mulai tahun ini, FAP mengutamakan pemain di samping melegakan mereka yang bergaji kecil tidak seperti negeri lain.

“FAP bercadang membayar bonus jika menang di tempat lawan ataupun gelanggang sendiri. Kami yakin pemain akan memperlihatkan persembahan lebih menarik untuk mencatat kemenangan,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...