Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Friday, December 17, 2010

‘Elak tragedi 2004’ (Berita Harian Online)

Oleh Harris Rajahdin

2010/12/17

RAJAGOBAL (kanan) mengucapkan tahniah kepada Safee ketika aksi separuh akhir pertama  di Stadium Nasional Bukit Jalil, kelmarin.
RAJAGOBAL (kanan) mengucapkan tahniah kepada Safee ketika aksi separuh akhir pertama di Stadium Nasional Bukit Jalil, kelmarin.

Beri fokus, tugas belum selesai: Rajagobal

TRAGEDI 2004 masih menebal dalam minda skuad bola sepak negara dan K Rajagobal tidak ingin igauan lalu berulang buat menyentap cabaran mereka ketika diulit mimpi indah mahu layak ke final kejohanan Piala Suzuki AFF.

Esok, barisan Harimau Malaya akan menentang Vietnam dalam separuh akhir kedua di Hanoi dengan modal selesa selepas menang 2-0 ke atas lawan di Stadium Nasional, Bukit Jalil, malam kelmarin dan teguran pengendali berkenaan adalah usah mudah mendabik dada dan menjadikan tragedi lalu sebagai bekalan pengajaran.

Pada tahun berkenaan skuad negara bimbingan Bertalan Bicskei mencipta gemilang menewaskan Indonesia 2-1 di Stadium Gelora Bung Karno buat menamatkan kemarau 20 tahun kemenangan di gelanggang keramat lawan. Namun, sikap terbuai-buai dengan kemenangan itu memerangkap diri apabila pemain negara tersembam di halaman sendiri, tewas 1-4 membolehkan Indonesia layak ke final.

“Fokus kami adalah perlawanan seterusnya, tugas kami belum selesai lagi.
Pemain gembira dengan kejayaan ini, saya akan membenarkan mereka meraikannya tetapi esok mereka perlu kembali fokus kepada tugas yang menanti mereka.

“Saya berpuas hati mereka tidak bolos sebarang gol, kerana jaringan di tempat lawan dikira. Ia adalah sukar di Vietnam tetapi saya mahu pemain menikmati saat-saat bermain di sana. Anda perlu menghormati Vietnam dan ketika ini kita belum menang apa-apa lagi,” katanya.

Skuad negara berlepas ke Hanoi, semalam membawa impian menggunung jutaan peminat tanah air.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...