Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, December 29, 2010

300 penyokong ke Jakarta (Harian Metro Online)

BEKALAN tiga gol dibawa pasukan negara ke Stadium Gelora Bung Karno boleh dianggap selesa andai pemain negara mampu menyerap tekanan beraksi di depan puluhan ribu penyokong fanatik pasukan tuan rumah hari ini.

Namun mereka tidak bersendirian berjuang kerana sekumpulan 300 penyokong pasukan kebangsaan memperjudikan keselamatan yang menjadi faktor tidak diberi jaminan.

Peminat dari Selangor, Kelantan dan Johor yang dikumpulkan Kelab Penyokong Bola Sepak Selangor (SSFC) dan Gerbang Tempur Penyokong Bola Sepak Malaysia (Ultras Malaya) berlepas ke Jakarta, semalam.

Presiden SSFC, Mohd Nasir Mohd Yunus berkata kehadiran penyokong negara di sana itu sudah dimaklumkan kepada Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta sebagai jaminan keselamatan.

“Penyokong Malaysia tidak perlu takut kerana kekalutan mungkin hanya berlaku ketika perlawanan saja dan tidak akan merebak di luar stadium namun saya ingatkan penyokong agar sentiasa berwaspada,” katanya.

Semalam beberapa akhbar Indonesia melaporkan bahawa penyokong Malaysia tidak berani hadir untuk memberi sokongan kepada pasukan Harimau Malaya kerana bimbang dengan keselamatan mereka.

Sehingga kini belum diketahui jumlah penyokong Malaysia yang akan bertandang ke stadium tersebut walaupun dilaporkan sejumlah 5,000 tiket telah diperuntukkan untuk mereka.

Mohd Nasir berkata beliau dan penyokong lain berharap dapat mengiringi kepulangan skuad kebangsaan bimbingan jurulatih K Rajagopal itu bersama Piala AFF Suzuki.

SSFC membawa penyokong negara dengan pakej yang merangkumi tiket penerbangan, hotel, tiket perlawanan serta kos pengangkutan dari lapangan terbang ke hotel dan stadium.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...