Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, November 11, 2010

Skuad Rajagobal ‘terselamat’ (Berita Harian Online)

Daripada Zairee Zahir dan Hussain Said di Guangzhou
bhsukan@bharian.com.my
2010/11/11

GAYA pemain  Malaysia, Fadzli Shah  menghalang pemain Jepun,  Higasshi Keigo dalam saingan Kumpulan A di Stadium Huadu,  semalam.
GAYA pemain Malaysia, Fadzli Shah menghalang pemain Jepun, Higasshi Keigo dalam saingan Kumpulan A di Stadium Huadu, semalam.

Hanya dua gol mampu diledak Jepun

JEPUN nyata bukan tandingan dan semalam, skuad pincang penuh kecederaan K Rajagobal tunduk 2-0, sekaligus menyempitkan laluan untuk ke peringkat suku akhir bola sepak dari Kumpulan A.

Kehilangan dua pemain penting ketika menewaskan Kyrgyzstan 2-1 Isnin lalu – Norhafiz Zamani Misbah dan Mohd Fakri Saarani – percaturan Rajagobal semakin sukar ketika terpaksa menggunakan ramai pemain dari skuad Harimau Muda ketika berdepan Jepun yang memiliki kualiti permainan setakuk di atas.
Namun Rajagobal tetap menaruh harapan anak buahnya bangkit mencari kemenangan penting apabila berdepan China, yang turut tewas kepada Jepun 0-3 sebelum ini, dalam perlawanan terakhir kumpulan, Sabtu ini.

"Memang dari awal kita sudah menjangka ia akan menjadi perlawanan yang sukar, lebih-lebih lagi tanpa ramai tonggak dan kehilangan pula dua pemain penting ketika bertemu Kyrgyzstan.

"Tetapi pada separuh masa pertama, pemain bertahan dengan baik dan kita bergantung kepada serangan balas, dan sepatutnya boleh menyamakan kedudukan menerusi Izzaq (Faris Ramlan).

"Pada babak kedua, Jepun terus mengawal permainan dan kesilapan pertahanan sekali lagi menyebabkan kita bolos gol kedua walaupun pemain mencuba sebaik mungkin.
"Bagi saya, kita tiada sesuatu yang ekstra untuk berdepan Jepun hari ini walaupun lawan bukanlah sebuah pasukan yang luar biasa," katanya merumuskan kekalahan itu.

Dengan Safiq Rahim memakai lilitan lengan menggantikan Norhafiz, corak permainan anak buah Rajagobal ternyata tampak kurang kemas dan tidak sebaik berbanding dalam perlawanan pertama berdepan Kyrgyzstan.

Penjaga gol Khairul Fahmi Che Mat tertewas menerusi rembatan cantik Kensuke Nagai pada minit ke-25, sebelum Jepun menambah jaringan pada minit ke-63 menerusi tandukan Hotaru Yamaguchi

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...