Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, November 4, 2010

Sathia, dua anak buah sapu 5 anugerah utama (Berita Harian Online)

Oleh Harris Rajahdin
harajah@bharian.com.my
2010/11/03

  DARI kiri    B  Sathiananthan,  Khairul Fahmi,    Norshahrul Idlan, Baddrol dan   Mohd Aidil Zafuan  bersama anugerah masing-masing.
DARI kiri B Sathiananthan, Khairul Fahmi, Norshahrul Idlan, Baddrol dan Mohd Aidil Zafuan bersama anugerah masing-masing.

Norshahrul menang dua trofi, Aidil Zafuan pertahanan terbaik

KEJAYAAN Kelantan muncul juara Piala Malaysia dan naib juara Liga Super musim ini diiktiraf Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) dan penaja, 100Plus apabila B Sathianathan mengetuai dua pemainnya menyapu lima gelaran utama pada majlis Anugerah Bola Sepak Kebangsaan 2010, semalam.

Sathia dinobatkan selaku jurulatih terbaik dengan Khairul Fahmi Che Mat dipilih penjaga gol terbaik manakala Norshahrul Idlan Talaha dijulang sebagai penyerang terbaik.
Norshahrul yang lebih mesra disapa ‘Mat Yo’ membantu Kelantan menamatkan penantian 89 tahun untuk merangkul Piala Malaysia, Sabtu lalu turut diumumkan sebagai pemain paling bernilai.

“Pertama sekali, saya mengucapkan syukur Alhamdullilah atas anugerah ini. Ia akan memberikan saya semangat untuk bekerja lebih keras selepas ini,” kata Norshahrul yang ditemui selepas majlis anugerah.

Sementara itu, Khairul Fahmi, 21 yang memikul tugas berat mengawal gawang negara pada Sukan Asia nanti pulang dengan anugerah pemain muda terbaik.

Kekecewaan ketua pasukan, Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak yang tidak dapat beraksi pada Sukan Asia berikutan kecederaan lutut ACL (Arterior Cruciate Ligament) dialami ketika final Piala Malaysia sedikit terubat dengan pemilihannya sebagai pertahanan terbaik dengan kecemerlangan Baddrol Bakhtiar dari Kedah diakui dalam posisinya apabila dipilih sebagai pemain tengah terbaik.
Anugerah lain menyaksikan Persatuan Bola Sepak Selangor dipilih sebagai persatuan terbaik, Johor FC sebagai kelab terbaik dan kelab penyokong terbaik milik Hijau Kuning.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...