Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, November 13, 2010

Pertemuan Kelantan, Perlis dijangka sengit (Harian Metro Online)

Oleh Kamudin Baharom

PERTEMUAN suku akhir pertama Piala Emas Raja-Raja 2010 antara Kelantan dan Perlis di Stadium Sultan Mohamed ke-IV, Kota Bharu, esok, dijangka berlangsung sengit dan paling mencabar.

Perlis yang hadir selaku pelawat bukan saja perlu berdepan lawan yang turun berbekalkan kelebihan selaku tuan rumah malah penyokongnya yang diakui memang cukup fanatik.

Demikian pandangan ikhlas Pengurus Pasukan Piala Emas Raja-Raja Perlis, Prof Madya Mazelan Abdul Hamid yang mengulas pertemuan skuad kendalian bekas tonggak pertahanan, Suhairi Abdul Karim dengan skuad Negeri Cik Siti Wan Kembang itu.

Justeru, katanya, pemain yang diturunkan menggalas cabaran Perlis pada pertemuan itu perlu melakukan yang terbaik agar tidak menjadi mangsa kepada lawan yang juga juara bersama Piala Agong musim lalu.

“Menyedari hakikat itu, saya mahu setiap pemain bersedia bukan saja dari segi fizikal malah mental untuk berdepan lawan yang pasti turun dengan semangat berganda untuk mencatat kejayaan di hadapan penyokong sendiri.

“Paling penting, semua pemain perlu mencuri peluang membawa pulang bekalan dan tidak pulang tangan kosong atau setidak-tidaknya menyekat lawan daripada mencatat kemenangan,” katanya.

Perlawanan ulangan kedua-dua pasukan itu di Stadium Utama Negeri Kangar ditunda 26 November berikutan Hari Raya Aidiladha.

Perlis yang juga juara bertahan Piala Emas Raja-Raja layak ke saingan suku akhir selepas muncul naib juara Kumpulan A di belakang Pahang yang menjuarai kumpulan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...