Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, November 6, 2010

Norhafiz janji curah pengalaman (Utusan Malaysia Online)


KUALA LUMPUR - Merupakan pemain paling veteran dalam skuad bola sepak kebangsaan, Norhafiz Zamani Misbah berjanji akan mencurahkan segala pengalaman yang ada untuk membantu skuad muda Malaysia pada Sukan Asia Guangzhou, 12-27 November ini.

Pemain berusia 29 tahun itu mempunyai pengalaman luas dalam bola sepak antarabangsa sejak beraksi bersama skuad kebangsaan pada 2001. Malah, Norhafiz juga adalah ketua pasukan Sukan Asia 2006 Doha.

''Persaingan di kalangan pemain senior untuk merebut tiga slot sebenarnya terlalu sengit dan saya tidak terlalu mengharap untuk dipilih, selain saya, Safee Sali, Ashaari Samsudin, Mohd. Amirulhadi Zainal, S. Kunanlan dan Norshahrul Idlan Talaha turut merebut tempat.

''Namun dengan kepercayaan yang diberikan oleh jurulatih (K) Rajagobal, saya akan mencurahkan segala pengalaman yang ada untuk membantu pasukan negara semampu yang boleh.

''Saya dapat lihat kematangan dalam permainan yang ada pada skuad muda negara, malah kebanyakan mereka sering memberi saingan kepada senior untuk merebut tempat dalam kesebelasan skuad utama. Kita perlu meletakkan keyakinan dengan tenaga muda selepas kehilangan sembilan pemain ekoran kecederaan,'' ujar Norfafiz.

Kali terakhir bekas pemain KL Plus itu beraksi bersama Malaysia ialah pada 7 Januari lalu ketika tewas 1-0 di tangan UAE pada kelayakan Piala Asia.

Sejak detik itu, Norhafiz tidak dipanggil lagi buat sementara waktu dalam usaha Rajagobal memantapkan skuad Bawah 23 tahun negara sehinggalah namanya kembali mendapat tempat pada 18 Oktober lalu untuk hadir ke kem latihan skuad kebangsaan.

Selain Norhafiz, beberapa pemain lain yang turut beraksi di bahagian pertahanan tengah ialah Nasriq Baharom dan dua pemain Harimau Muda, Muslim Ahmad dan Faizal Muhammad. Anak jati Negeri Sembilan itu melaungkan keyakinan bahawa ramai pemain muda negara yang terdiri berasal dari skuad Harsudah bersedia menggalas cabaran besar di Sukan Asia.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...